statystyki

Urzędnik nie musi zajmować się każdym donosem

autor: AR17.01.2018, 19:00
podatki dokumenty urzędnik

Pozostawienie sprawy bez rozpoznania nie odbywa się w formie decyzji czy postanowienia.źródło: ShutterStock

Do gminy napływa wiele informacji od mieszkańców, często są to donosy. Kiedy urzędnik może pozostawić sprawę bez rozpoznania, a kiedy odmówić jej wszczęcia?

Te dwie sytuacje czasem są ze sobą mylone. Niemniej kodeks postępowania administracyjnego wyraźnie je rozróżnia.

Sprawa może zostać postawiona bez rozpoznania, o ile spełnia przesłanki art. 64 k.p.a., czyli jeżeli w podaniu nie wskazano adresu osoby wnoszącej pismo, a urząd nie ma możliwości jego ustalenia. Wniosek można także pozostawić bez rozpoznania, jeśli nie spełnia innych wymogów formalnych, np. brakuje w nim wskazania osoby wnoszącej lub żądania. Przy czym organ, który otrzyma niepełne pismo, zanim zdecyduje się na pozostawienie go bez rozpoznania, musi wezwać stronę do uzupełnienia braków w terminie siedmiu dni i koniecznie z pouczeniem, jakie będą konsekwencje ich nieusunięcia.


Pozostało jeszcze 53% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane