Ustawa przewiduje, że wiele działań dotyczących utworzenia i prowadzenia placówki dla maluchów będzie odbywać się elektronicznie. Wyłącznie przez internet będzie np. składany wniosek do gminy o wpisanie żłobka lub klubu dziecięcego do rejestru oraz dziennego opiekuna do ich wykazu. Podobnie będzie wyglądać wnioskowanie o wykreślenie oraz dokonywanie przez właściwy samorząd wpisu do rejestru lub wykazu. Ponadto drogą elektroniczną podmiot prowadzący placówkę będzie wprowadzał i zmieniał w nich niektóre dane, takie jak: informacje o wysokości opłat, godzinach pracy, e-mailu czy numerze telefonu. Wreszcie właściciele żłobków i klubów dziecięcych będą online sporządzali, a potem przekazywali gminom roczne sprawozdania ze swojej działalności. Następnie samorządy takie zbiorcze zestawienia – obejmujące również dane o należących do nich miejscach opieki – wyślą do wojewodów.
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama