statystyki

Kraków vs. smog: Tramwajów więcej, samochodów mniej [WYWIAD]

autor: Anna Ochremiak01.02.2017, 09:31; Aktualizacja: 01.02.2017, 09:51
Mieszkańcy Krakowa 23 stycznia poznali koncepcję zmian w zasadach ruchu samochodowego w centrum miasta. Ma

Mieszkańcy Krakowa 23 stycznia poznali koncepcję zmian w zasadach ruchu samochodowego w centrum miasta. Maźródło: ShutterStock

- W Krakowie nie można mówić o wprowadzeniu ograniczeń, a raczej o poszerzeniu już obowiązujących obostrzeń - zauważa Jacek Majchrowski prezydent Krakowa.

Kraków zamierza wprowadzić znaczne ograniczenia wjazdu do centrum i zmiany w organizacji stref ograniczonego ruchu. Na czym one polegają?

W Krakowie od dawna obowiązują strefy ograniczające ruch w centrum. Nie można zatem mówić o wprowadzeniu ograniczeń, a raczej o poszerzeniu już obowiązujących obostrzeń. W Krakowie proponujemy, żeby część ulic została przekształcona z dwukierunkowych w jednokierunkowe. Miasto ma być podzielone na trzy nowe strefy: złotą, srebrną i zieloną, w których określane będą zasady dotyczące wjazdu pojazdów.

Czy w związku z ograniczeniami planuje się rozwój komunikacji miejskiej? Jakie będą priorytety i w jakiej perspektywie czasowej może to nastąpić?

Wraz ze zmianami, o których mówiłem, będzie wprowadzana dodatkowa oferta komunikacji miejskiej, usprawniony zostanie zwłaszcza dojazd do centrum. Zwiększona będzie częstotliwość kursowania kilku linii tramwajowych, które w godzinach szczytu podjeżdżać będą nawet co 6 minut. Na wzmocnienia komunikacji chcemy wydać rocznie kilkadziesiąt milionów złotych. Przygotowywaliśmy się do tego od kilku lat, kupując m.in. nowe tramwaje i autobusy.

Jak miasto zadba o ludzi potrzebujących dojechać do centrum samochodem, a nieposiadających szczególnych uprawnień? Zakładam, że inwalidzi będą uprzywilejowani. A co z ludźmi starszymi, chorymi – czy zostaną pozbawieni możliwości wjazdu?

Szczegóły proponowanych rozwiązań zostaną omówione z mieszkańcami podczas konsultacji, ale przede wszystkim krakowianie będą mieli alternatywę w postaci częstych kursów do centrum – w dużej mierze nowoczesnymi, niskopodłogowymi tramwajami i przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych autobusami.


Pozostało jeszcze 55% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane