statystyki

Porządek na biurku pracownika jest elementem dbałości o interes firmy

autor: Tomasz Zalewski30.10.2014, 20:00; Aktualizacja: 30.10.2014, 20:17
praca, biznesmen

Zachowanie odpowiedniego porządku na biurku i w jego otoczeniu może być elementem dbałości o interes firmy i dobro zakładuźródło: ShutterStock

Zachowanie odpowiedniego porządku na biurku i w jego otoczeniu może być elementem dbałości o interes firmy i dobro zakładu - mówi w wywiadzie dla DGP Grzegorz Ruszczyk, radca prawny z kancelarii Raczkowski i Wspólnicy.

Pracownik na stanowisku pracy spędza wiele godzin, wydaje się naturalne, że próbuje je oswoić, by czuć się dobrze w środowisku pracy. Czy kodeks pracy ogranicza inwencję pracowników w aranżację miejsca pracy?

Tak. Inwencja pracowników w tym zakresie bowiem zależy od zgody pracodawcy. Konstrukcyjną zasadą stosunku pracy jest bowiem to, że jest ona wykonywana pod kierownictwem, o czym stanowi art. 22 par. 1 k.p. Natomiast zgodnie z art. 22 par. 1 k.p. to pracodawca posiada uprawnienia do uregulowania organizacji i porządku pracy. Dotyczy to także wyglądu miejsca pracy.

A czy pracodawca może wprowadzić firmowy standard dotyczący wyglądu miejsca pracy, porządku czy liczby rzeczy osobistych, jakie mogą się znaleźć na stanowisku?


Pozostało jeszcze 66% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • pol anka(2014-10-31 23:33) Zgłoś naruszenie 00

    a co jak pracodawca zorganizował biurko wielkości dwóch kartek A4 a służy ono do pisania, spożywania posiłków, miejsca drobnych napraw, gromadzenia bieżących dokumentów i prowadzenia korespondencji. Nie żebym się skarżył na swój los, ale do tanga trzeba dwojga, pracodawca powinien zorganizować miejsce pracy biurkowca, na takiej przestrzeni i przypisać określonym potrzebom a w następnej kolejności można snuć rozważania o dbałości o miejsce pracy na które spoziera klient. To tylko w teorii występuje 1 biurowiec, jedno biurko. Pracodawcy posiadają nieskończenie wielką wyobraźnię w "organizowaniu" przestrzeni pracy, a PIP JAK CHĘTNIE to rozumie, odlot

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane