Bezrobotny, który zarejestruje się dzisiaj w powiatowym urzędzie pracy, może oczekiwać, że zajmie się nim wyznaczony do tego doradca klienta. Potem będzie mu on towarzyszył w toku całego okresu korzystania z usług pośredniaka. Taką nowość przewiduje wchodząca właśnie w życie reforma urzędów pracy, którą wprowadza ustawa z 14 marca 2014 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 598). Ma ona skłonić urzędników do bardziej indywidualnego podejścia do osób bezrobotnych.
Temu celowi – oprócz doradców klienta – będzie służyć także profilowanie pomocy dla bezrobotnych. Urzędy mają obowiązek niezwłocznie ustalić taki profil w przypadku każdej nowo rejestrującej się osoby. Do wyboru są trzy możliwości – w zależności od tego, jakie jest oddalenie bezrobotnego od rynku pracy, w tym jego gotowość i motywacja do podjęcia zatrudnienia. Okoliczności te będą decydować o tym, co urząd mu zaoferuje: pracę, staż czy działania integracyjne. Zdiagnozowanie stopnia oddalenia od rynku pracy i przydzielenie do określonego profilu następować będzie na podstawie specjalnego elektronicznego kwestionariusza.
– Udostępniono nam narzędzie do profilowania, ale dotychczas nie mogliśmy sprawdzić jego działania, bo program komputerowy nie pozwala przetestować go na sucho. Możliwe to będzie dopiero w praktyce, z udziałem konkretnych osób – mówiła wczoraj DGP Wiesława Polańska, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy (PUP) w Jaworznie (śląskie).
Pozostało
64%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama