Zakupy w stacjonarnym sklepie wiążą się ze sporym ryzykiem, gdyż w tym przypadku nie obowiązuje przepis zezwalający na odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni. Takie uprawnienie przysługuje tylko przy sprzedaży wysyłkowej.
Wprawdzie w niektórych sklepach istnieje możliwość zwrotu towaru bez wad w ciągu kilku dni, ale sprzedawcy idą na takie ustępstwa tylko z powodów wizerunkowych. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli towar nie ma istotnych wad – kolor laptopa do nich nie należy. Za istotną wadę trzeba uznać brak cech, o których istnieniu zapewniał sprzedawca, a w rzeczywistości ich brak. Na przykład gdy laptop nie ma właściwych parametrów, funkcji lub oprogramowania. Wtedy mamy do czynienia z wprowadzeniem klienta w błąd i jak najbardziej przysługuje prawo rezygnacji z zawartej umowy kupna-sprzedaży.
Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy wtedy, gdy zakupiony sprzęt ma wady fizyczne, o których nie wiedział w chwili transakcji. Najczęstsze z nich to: