Przy prywatnej e-sprzedaży nie ma prawa zwrotu towaru

autor: Piotr Pieńkosz11.08.2015, 08:04; Aktualizacja: 11.08.2015, 12:00
Przy prywatnej e-sprzedaży nie ma prawa zwrotu towaru

Przy prywatnej e-sprzedaży nie ma prawa zwrotu towaruźródło: ShutterStock

Po przeprowadzeniu gruntownych porządków w domu zamierzam sprzedać na jednym z portali aukcyjnych sporo niepotrzebnych rzeczy. Zakładam, że nie zarobię na tym wiele, gdyż są to rzeczy używane. Zastanawiam się tylko, czy kupującym ode mnie osobom będzie przysługiwało prawo zwrotu towaru w ciągu 14 dni od zakupu? Co prawda nie prowadzę działalności gospodarczej, ale w końcu będzie to handel przez internet. Pytam, bo jeśli takie prawo przysługuje, to moja sprzedaż na portalu aukcyjnym może okazać się nierentowna, a nie chcę do tego dopłacać – pisze pani Małgorzata

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (17)

  • Kamila(2019-01-22 19:54) Zgłoś naruszenie 00

    Pani kupiła ode mnie na OLX kurtkę która była nowa zdjęcia były dokładne opis też Pani przed zakupem poprosiła mnie jeszcze dokładne wymiary, po wszystkim zdecydowała się na zakup, kiedy otrzymała paczkę napisała do mnie wiadomość że kurta jest super ale rzeczywiście rozmiar jest większy tak jak pisałam w ogłoszeniu więc wymaga ode mnie zwrotu czy muszę się na taki zwrot zgodzić, Pani twierdzi że gwarantuje jej to prawo.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Grzegorz(2018-07-28 18:36) Zgłoś naruszenie 00

    Witam Jeżeli można zadam pytanie?Jestem osoba prywatną sprzedałem kosiarką spalinową używaną sprawną [wszekie wady z racji wieku i eksploatacji mu pokazałem i powiedziałem a nawet dałem zapasowy silnik na części] Panu X, ów Pan po zakupie rozebrał bez mojej zgody i wiedzy kosiarkę aby silnik włożyć do podwozia swojej nowszej a że mu nie pasował to poinformował mnie że złoży mi moją na powrót i odda a j mam mu zwrócić pieniądze podpierając się prawem rękojmi,czy ma do tego prawo po tym jak ingerował w budowę działającego sprzetu i czy wogle ma prawo do zwrotu osobie prywatnej?

    Odpowiedz
  • Anton(2018-07-18 15:35) Zgłoś naruszenie 00

    Sprzedałem tv sprawny mam zdjęcia i świadków,osoba kupująca nie sprawdzała nawet,przewoziła własnym transportem,za niecały tydzień żąda zwrotu pieniędzy,bo się nie podoba bo za duży,bo nie można podłączyć bo w końcu że zepsuty jest,czy mam dokonać zwrotu pieniędzy?

    Odpowiedz
  • Sebastian W(2018-06-02 09:13) Zgłoś naruszenie 00

    Witam zakupiłem tablet na olx . Pisało nowy na zdjęciach stan idealny. Wplacilem sprzedającemu pieniądze na konto i nagle w opisie dodał, że nie przyjmuje zwrotów. Po tygodniu tablet przyszedł i okazało się że na ekranie jest ślad prześwitających napisow "WYBIERZ APLIKACJĘ I TESTUJ" i na dole parę ikonek . Podejrzewam,ze jest to tablet powystawowy .Widać to tylko na jasnych barwach. ale przy czytaniu i korzystaniu jest to irytujące. Dodam jeszcze , ze dzwoniłem do sprzedającego i pytałem czy nie jest to tablet powystawowy i czy wszystko działa powiedziałem że nie jest i wszystko działa. Więc jest to ukryta wada . Czy mogę zwrócić towar a kupujący ma obowiązek mi zwrócić pieniądze?

    Odpowiedz
  • Oszukana(2017-12-18 17:43) Zgłoś naruszenie 00

    Witam. Mam problem tego typu że znalazłam na olx ogłoszenie o sprzedaży leżaczka dla dziecka. Napisałam wiadomość do osoby sprzedającej czy jest w 100 procentach sprawny i głównie chodzi mi o pasy i bezpieczeństwo dziecka. Ta osoba zapewniła że jest sprawny na 100 procent. Odebrała go moja bratowa. Po dwóch tygodniach chciałam użyć lecz jak się okazało miało zepsute zapięcie do pasów. Chodzi o brak przysisku przez co nie można rozpiąć pasów. Napisałam do tej pani a ona do mnie że nie umiem tego zapięcia użyć, że go tam nie ma bo żeby dziecko się nie odpięło a później napisała że sama je zepsułam. Mam zdjęcie które mi wysłała przed zakupem i na nim również widać brak tego przycisku. Tylko że dopiero na żywo widać że powinien tam być. Czy mogę żądać tej osoby zwrotu pieniędzy???

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • mm(2017-12-13 16:50) Zgłoś naruszenie 00

    Dzień dobry, kilka dni temu za pośrednictwem allegro kupiłam od osoby prywatnej torebkę. W opisie była zawarta informacja, że torebka jest nowa. Niestety po otrzymaniu paczki okazało się, że metka faktycznie jest ale torebka jest porysowana, pogięta oraz ma ponadrywane elemanty. Poinformowałam sprzedającego o chęci zwrotu oraz opisałam jak wygląda torebka. Sprzedający poinformował mnie, że zwrot nie jest możliwy ponieważ jest on osobą prywatna. Czy faktycznie nic nie można już w tej sytuacji zrobić?

    Odpowiedz
  • ANNA(2017-11-15 15:13) Zgłoś naruszenie 85

    PEWNA PANI KUPILA ODEMNIE TELEWIZOR , SPRZET U MNIE DZIALAL BEZ ZARZUTOW , TRZYMALA GO PRAWIE TYDZIEN I TERAZ DZWONI ZEBYM ODDALA PIENIADZE BO TV NIE DZIALA , CZY MUSZE NAPRAWDE ODDAC PIENIAZKI?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • stary kier(2017-10-10 08:25) Zgłoś naruszenie 00

    są zwroty : Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy. Art. 558. § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.

    Odpowiedz
  • walaska611(2017-07-04 15:18) Zgłoś naruszenie 00

    Witam, a co jesli dostalam zwrot jako osoba prywatna od osoby prywatnej - wada byla wspomniana w ogloszeniu; zwracajacy nie poinformowal i zwrocie towaru. Po prostu przyszla paczka.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Martyna(2017-02-24 18:59) Zgłoś naruszenie 00

    Michalina Wisłocka. Sztuka kochania gorszycielki cały ebook dostepny do pobrania http://www.e-czytelnia.exhl.pl/l/6/sztuka_kochania_gorszycielki

    Odpowiedz
  • Jurek(2017-02-05 13:38) Zgłoś naruszenie 00

    Co z sytuacją, gdy osoba prywatna kupiła przez Internet na Allegro od osoby prywatnej, a przesyłka nie dotarła, bo została zagubiona przez przewoźnika? Sprzedający zwraca wpłatę czy kupujący traci wpłatę?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Marek Kowalczuk(2015-08-13 11:53) Zgłoś naruszenie 31

    Dokładnie, świetny artykuł. Widać, że ma Pan wiedzę potrzebną do pisania o prawie i robi to Pan w sposób zrozumiały. Co do zwrotu towaru, to muszę przyznać natomiast, że moim zdaniem nowa ustawa konsumencka, która weszła w życie pod koniec 2015 roku, jest o wiele bardziej korzystna niż poprzednia. Wydłużenie czasu na zwrot z 10 do 14 dni to świetne posunięcie, a dodatkowo prawo zostało ujednolicone do tego, które obowiązuje w niemal całej UE. Dzięki temu łatwiej i bezpieczniej można robić zakupy zza granicy. Trafiłem też na jeden blog, gdzie znajduje się tabelka porównująca starą i nową ustawę (kwestię zwrotów) -> proszę zobaczyć https://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/ nowa ustawa wypada o niebo lepiej, w każdej kwestii :)

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane