Czy można oddać bilet na imprezę kulturalną kupiony przez internet?

autor: Małgorzata Raczkowska24.06.2015, 18:00
internet

Zgodnie z ustawą konsumencką osoba zawierająca umowę na odległość, czyli np. dokonująca zakupów przez internet, ma prawo od niej odstąpić w terminie do 14 dni bez podania przyczyn.źródło: ShutterStock

Wakacje od lat spędzam w mieście, wyjeżdżam poza sezonem. A ponieważ dzieje się tu latem wiele, organizuję sobie czas, uczestnicząc w licznych imprezach kulturalnych. Bilety kupuję z wyprzedzeniem, najczęściej przez internet. Tak zrobiłam i tej wiosny. Zaplanowałam całe lato, zainwestowałam sporą kwotę, a tu – niespodziewanie – pracodawca wysyła mnie na bardzo atrakcyjny staż za granicę. Czy możliwy jest zwrot biletów na imprezy kulturalne, sportowe, festiwale muzyczne itp. – zastanawia się pani Małgorzata, nasza czytelniczka

Zgodnie z ustawą konsumencką osoba zawierająca umowę na odległość, czyli np. dokonująca zakupów przez internet, ma prawo od niej odstąpić w terminie do 14 dni bez podania przyczyn. – Niestety od tego przepisu istnieją wyjątki. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi – wyjaśnia Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Zwrócić biletu nie będzie można nawet wtedy, kiedy do zakupu online doszło przez pomyłkę, np. klient wybrał błędną datę (gdy do wyboru było kilka terminów) lub planował zakup w innej miejscowości (kiedy wydarzenie miało mieć miejsce w kilku lokalizacjach). Nawet jeśli zorientował się w pomyłce chwilę po zakupie.

Przed kupnem biletów należy koniecznie zapoznać się z regulaminem zamieszczonym na stronie internetowej organizatora. Z niego również dowiemy się, że w razie zakupu biletu online nie przysługuje nam prawo do jego zwrotu ani wymiany. Co więcej, organizatorzy imprez podkreślają, że ich odsprzedaż po cenach zawyżonych wiąże się z ryzykiem unieważnienia biletu i pozbawienia prawa do udziału w danym wydarzeniu kulturalnym. Organizatorzy z reguły przewidują tylko jedną sytuację, w której można liczyć na zwrot kosztów za bilety, tj. w przypadku odwołania wydarzenia przez organizatora. Zastrzegają przy tym, że nie zwracają uczestnikom kosztów dojazdu, noclegu ani innych wydatków pośrednio związanych z ewentualnym udziałem w imprezie. – Praktyka taka jest jednak niezgodna z przepisami, a rejestr klauzul niedozwolonych zawiera wiele zakwestionowanych przez UOKiK zapisów, jakie stosują organizatorzy w swoich regulaminach odnośnie do opisanych wyżej sytuacji – zaznacza ekspert z RzetelnyRegulamin.pl.


Pozostało jeszcze 12% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane