Jeżeli konsument zamówił produkt w sprzedaży wysyłkowej, a odebrał go w sklepie stacjonarnym, to i tak może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni – orzekł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jeżeli konsument zamówił produkt w sprzedaży wysyłkowej, a odebrał go w sklepie stacjonarnym, to i tak może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni – orzekł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Sprawa trafiła do sądu na skutek odwołania ogólnopolskiej sieci księgarń Matras od decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Organ ten bowiem uznał, że w regulaminie sklepu internetowego prowadzonego przez Matras znajdują się niezgodne z prawem postanowienia. Chodziło m.in. o zapis, zgodnie z którym konsument, który zawarł umowę na odległość i zdecydował się na odebranie towaru w stacjonarnej księgarni, mógł zrezygnować wyłącznie na miejscu w trakcie odbioru. A tymczasem prawo stanowi, że kupując w sklepie internetowym, klient ma na odstąpienie od umowy 10 dni. I nie ma tutaj znaczenia, czy przesyłka zostanie dostarczona pocztą, czy odbiór towaru następuje w lokalu przedsiębiorcy.
Sąd podzielił stanowisko UOKiK i utrzymał kary pieniężne w łącznej wysokości 452 664 zł. Orzeczenie nie jest prawomocne, przedsiębiorca może odwołać się do sądu apelacyjnego.
Wyrok SOKiK w Warszawie z 12 czerwca 2014 r., sygn. akt XVII AmA 26/13
Dalszy ciąg materiału pod wideo
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama