statystyki

Jak dochodzić praw od linii lotniczych

autor: Dobromiła Niedzielska – Jakubczyk09.06.2014, 07:20; Aktualizacja: 09.06.2014, 08:26
samolot, lot, samoloty

samolot, lot, samolotyźródło: ShutterStock

Jeżeli przewoźnik nie wpuści pasażera na pokład, samolot zostanie odwołany albo się spóźni, klient nie jest bezradny. Uzyskanie jednej rekompensaty nie przekreśla dochodzenia roszczeń od touroperatora

Zapłaciłem za lot w klasie biznes samolotu udającego się z jednego z polskich miast do stolicy innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej. Okazało się jednak, że linie lotnicze sprzedały więcej biletów, niż było miejsc na pokładzie. Ktoś zrezygnował, innych przeniesiono z miejsca na miejsce. Spieszyłem się, więc zgodziłem się na posadzenie mnie w klasie ekonomicznej. Zapłaciłem jednak za coś innego. Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy?

Przysługuje panu odszkodowanie płatne w ciągu 7 dni. Może pan żądać 30 proc. ceny biletu w wypadku lotu na odległość mniejszą niż 1500 km. Jeśli natomiast udawał się pan dalej, to powinien pan odzyskać połowę uiszczonej kwoty. Każdy w analogicznej sytuacji, kto leciałby jeszcze dalej, ma prawo domagać się 75 proc. ceny biletu. Dotyczy to również rejsów między europejskimi terytoriami państw członkowskich UE a zamorskimi terytoriami Francji, czyli np. na Tahiti.

Odszkodowanie wypłacane jest w gotówce, elektronicznym przelewem bankowym, przekazem lub czekami albo – za pisemną zgodą pasażera – w formie innych usług.


Pozostało jeszcze 90% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane