Sprzedaż materiałów budowlanych rośnie o kilkadziesiąt procent, ale producenci boją się podnosić ceny
Świetny początek roku ma za sobą m.in. Megaron, producent mieszanek mineralnych do wewnętrznych prac wykończeniowych w budownictwie. W styczniu i lutym sprzedaż firmy przekroczyła 7,5 mln zł i była o 31 proc. wyższa niż przed rokiem. Nieźle radzą sobie też dystrybutorzy. Sprzedaż (z centrali do placówek handlowych) Grupy PSB, do której należy największa w Polsce sieć marketów i składów budowlanych, była w ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2014 r. o 24 proc. wyższa niż w 2013 r. To efekt m.in. bardzo dobrej pogody, która przełożyła się na szybszy start sezonu budowlanego.
– Widzimy poza tym, że klienci, szczególnie indywidualni, znacznie chętniej decydują się na zakupy związane z remontami i utrzymaniem mieszkań i domów. W ostatnich latach Polacy wstrzymywali się z takimi inwestycjami – mówi Mirosław Lubarski z zarządu Grupy PSB.