Na gali kończącej cykl DGP „Nie ma wolności bez przedsiębiorczości” wręczono nagrody dla najbardziej innowacyjnych młodych, przedsiębiorców.

Aplikacje na smartfony, oprogramowanie dla firm, autonomiczne roboty, książki elektroniczne, a nawet sprzedawane przez internet czekoladki – różnorodność biznesów, jakich imają się przedsiębiorcy przed 30-stką, którzy nie pamiętają już czasów komunizmu i urodzili się w okresie transformacji, jest zdumiewająca. Dzisiaj na uroczystej gali, kończącej październikowy cykl artykułów pod nazwą „Nie ma wolności bez przedsiębiorczości” - w których opisywaliśmy ich przedsięwzięcia – nagrodziliśmy dwie z nich.

Nagrodę za „innowacyjny pomysł z globalnym podejściem” otrzymało Intelclinic, którzy opracowują specjalną maskę pozwalającą rozbić ośmiogodzinny, codzienny sen na krótszy, składający się z kilku drzemek w ciągu dnia. Jeżeli zapytać dowolnego luminarza z branży technologicznej, jakie dwa trendy będą ją napędzać w najbliższej przyszłości, odpowiedź brzmiałaby – elektronika, którą można nosić i zdrowie. NeuroOn, jak nazywa się produkt firmy Kamila Adamczyka, doskonale wpisuje się w obydwa i dlatego stało się o nim głośno jeszcze przed premierą. Kiedy firma zbierała pieniądze na Kickstarterze, udało im się zebrać cztery razy więcej środków, niż planowali.