statystyki

Internet wygryzł prasę. Teraz idzie na starcie z TV

autor: Barbara Sowa02.11.2016, 07:58; Aktualizacja: 02.11.2016, 11:45
Dziesięć lat temu rynek reklamy online wart był niewiele ponad 200 mln zł, a udział internetu w całym torcie wynosił zaledwie 3,6 proc.

Dziesięć lat temu rynek reklamy online wart był niewiele ponad 200 mln zł, a udział internetu w całym torcie wynosił zaledwie 3,6 proc.źródło: ShutterStock

Telewizja to najdroższe i najpopularniejsze medium, jeśli chodzi o reklamę. Ale trendy na rynku wskazują jasno: pieniądze przesuwają się do sieci.

Dziesięć lat temu rynek reklamy online wart był niewiele ponad 200 mln zł, a udział internetu w całym torcie wynosił zaledwie 3,6 proc. W ciągu dekady sytuacja zmieniła się diametralnie. Wydatki na internet pochłaniają obecnie jedną czwartą reklamowych budżetów. Z najnowszych danych IAB wynika, że w pierwszym półroczu 2016 r. wydatki na reklamę online sięgnęły 1,71 mld zł.

Od 2006 r. udział prasy zmalał z kolei z jednej trzeciej do zaledwie 7,5 proc. W zestawieniach wydatków z ostatnich lat tylko telewizja trzyma się dzielnie i mimo niewielkiego spadku nadal zgarnia ponad połowę reklamowego tortu.

Przenikanie światów

Telewizja jest jedyną masową i relatywnie tanią rozrywką. To się przekłada na cyfry – przyznał Stanisław Janowski, szef biura reklamy Polsat Media. – Telewizja nie walczy z internetem o budżety – dodaje i zwraca uwagę, że sieć rośnie w dwucyfrowym tempie, ale kosztem słabnącej prasy.


Pozostało jeszcze 81% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane