statystyki

Lokowanie na ekranie: Marki wchodzą do internetu

autor: Barbara Sowa30.03.2016, 07:44; Aktualizacja: 30.03.2016, 08:56
Szybki internet może teraz dotrzeć nawet do małych miejscowości

Eksperci przyznają, że internet rewolucjonizuje tradycyjne podejście do product placementu.źródło: Materiały Prasowe

Rynek telewizyjnego product placement się nasycił, marki coraz śmielej wchodzą do internetu.

Z szacunków Pentagon Research dla DGP wynika, że wydatki na lokowanie produktów przekroczyły w 2015 r. 160 mln zł. Po okresie dynamicznego wzrostu na rynku telewizyjnego product placement zapanowała lekka stagnacja.

– Może to być związane ze zbyt częstym wykorzystywaniem tego narzędzia komunikacji marketingowej oraz mniejszą liczbą programów premierowych – tłumaczy Tomasz Sieniutycz z Pentagon Research. Liderem pozostaje TVN. Pionier, który jako pierwszy zaczął oferować taką formę reklamy, zgarnia połowę pieniędzy inwestowanych w lokowanie produktu. Ale goni go Polsat, gdzie trafia 35 proc. wydatków. Jeszcze trzy lata temu udział w rynku TVN sięgał 64 proc. (Polsat miał wtedy 17 proc.). – Ale Polsat zaczął bardzo mocno inwestować w product placement jako potencjalne źródło przychodów i szybko nadrabia straty. W ciągu trzech lat podwoił udziały w rynku i stał się bardzo ważnym graczem. W mistrzowski sposób komunikuje dziś także marki związane ze swoim holdingiem – mówi nam Sieniutycz. Przykładowo na lokowanie produktów i usług Polkomtela, należącego do grupy Zygmunta Solorza-Żaka, wydano w zeszłym roku 35 mln zł (wartość cennikowa).


Pozostało jeszcze 60% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane