statystyki

Policzą widzów reklamy internetowej

autor: Barbara Sowa12.04.2016, 07:43; Aktualizacja: 12.04.2016, 08:01
nastolatek komputer

Wspólne mierzenie efektów tej samej kampanii wykupionej przy popularnym serialu wyemitowanym jednego dnia w telewizji, a następnego w serwisie VoD było niemożliweźródło: ShutterStock

Rynek niecierpliwie czeka na ujednolicenie standardów pomiaru klipów w sieci. W czerwcu zadebiutuje nowy system pomiaru reklamy cyfrowej, Digital Ad Ratings (DAR)

Nielsen, jedyna w Polsce firma mierząca oglądalność telewizyjną, wchodzi do sieci. Idea jest taka, by wyniki pomiaru reklam emitowanych na platformach wideo można było porównywać i sumować z wynikami oglądalności kampanii telewizyjnych. Do tej pory nie było to możliwe ze względu na brak zintegrowanych systemów i standardów. Dziś nie ma wspólnej „waluty”, która mogłaby posłużyć w kontaktach między poszczególnymi rodzajami mediów a reklamodawcami. Kliknięcia, polubienia, odsłony i udostępnienia to nie to samo, co oglądalność i zasięg.

Wspólne mierzenie efektów tej samej kampanii wykupionej przy popularnym serialu wyemitowanym jednego dnia w telewizji, a następnego w serwisie VoD było niemożliwe. – To jak porównywanie jabłek do pomarańczy. DAR, dzięki dostarczaniu reklamodawcom informacji o zasięgu i GRP (wartość określająca skuteczność w dotarciu do klienta poprzez procentowy lub liczbowy wskaźnik oglądalności – red.) pozwoli na porównywanie jabłek do jabłek, choć wciąż innej odmiany – tłumaczy obrazowo Gabriel Matwiejczyk z Nielsena.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane