Nieważne czy firma ma sto telewizorów, jedno radio w służbowym aucie czy nie ma żadnego odbiornika. Nową opłatę audiowizualną powinna płacić. Takie zapisy znalazły się między innymi w "Koncepcji zasad finansowania mediów publicznych" - pisze biztok.pl. Z obliczeń portalu wynika, że tylko od samozatrudnionych media publiczne dostaną od 266 do 532 mln zł rocznie.
- Opłata audiowizualna, nad którą pracuje Ministerstwo Kultury, a przy której my ekspercko pomagamy, odchodzi od zasady, że płaci się za odbiornik. Płaci się za usługę powszechną, którą jest nadawanie atrakcyjnego programu mediów publicznych - mówi Biztok.pl Jan Dworak, prezes KRRiT.
Prezes KRRiT nie chciał powiedzieć ile konkretnie będzie wynosił abonament. Zasugerował, że jednoosobowe firmy powinny płacić w granicach 10-20 zł miesięcznie, a większe - w granicach kilkuset złotych.