Według projektu nowych przepisów dotyczących abonamentu radiowo-telewizyjnego opłata będzie obowiązywała wszystkie firmy, niezależnie od liczby posiadanych odbiorników. Tylko od samozatrudnionych media publiczne dostaną od 266 do 532 mln zł rocznie.

Nieważne czy firma ma sto telewizorów, jedno radio w służbowym aucie czy nie ma żadnego odbiornika. Nową opłatę audiowizualną powinna płacić. Takie zapisy znalazły się między innymi w "Koncepcji zasad finansowania mediów publicznych" - pisze biztok.pl. Z obliczeń portalu wynika, że tylko od samozatrudnionych media publiczne dostaną od 266 do 532 mln zł rocznie.

- Opłata audiowizualna, nad którą pracuje Ministerstwo Kultury, a przy której my ekspercko pomagamy, odchodzi od zasady, że płaci się za odbiornik. Płaci się za usługę powszechną, którą jest nadawanie atrakcyjnego programu mediów publicznych - mówi Biztok.pl Jan Dworak, prezes KRRiT.

Prezes KRRiT nie chciał powiedzieć ile konkretnie będzie wynosił abonament. Zasugerował, że jednoosobowe firmy powinny płacić w granicach 10-20 zł miesięcznie, a większe - w granicach kilkuset złotych.