Kaspersky Lab Polska informuje o pojawieniu się ataku phishingowego na klientów mBanku. Cyberprzestępcy próbują nakłaniać odbiorców sfałszowanej wiadomości
e-mail do kliknięcia odsyłacza otwierającego podrobioną stronę logowania do serwisu online banku.

Wprowadzone tam dane logowania i kody jednorazowe trafiają wprost w ręce atakujących. Sfałszowana strona została przygotowana bardzo starannie i stanowi potencjalne zagrożenie dla danych finansowych wielu użytkowników.

mbank fałszywe logowanie / Media
Reklama

Wiadomości docierające do potencjalnych ofiar ataku posiadają temat „Masz 1 nowa wazna wiadomosc” (pisownia oryginalna). E-maile nie posiadają elementów graficznych kojarzących się z korespondencją bankową, jednak to może się zmienić w kolejnych fazach ataku.

Wiadomość e-mail docierająca do użytkowników w ramach nowego ataku phishingowego

Reklama

W treści atakujący informują, że klient banku powinien przeczytać ważną wiadomość i w tym celu musi kliknąć odnośnik, po czym zalogować się do serwisu bankowego. Odnośnik kieruje ofiarę na sfałszowaną stronę logowania do serwisu online mBanku. Strona ta jest wierną kopią prawdziwej witryny logowania i nic nie wskazuje na niej na oszustwo. Jeżeli użytkownik poda dane logowania, na ekranie komputera pojawi się kolejna witryna, gdzie cyberprzestępcy nakłaniają do podania kodów jednorazowych autoryzujących transakcje bankowe.

mbank fałszywa wiadomość / Media

Wszystkie dane wpisane na wymienionych stronach trafiają wprost w ręce cyberprzestępców.

-Warto w tym miejscu przypomnieć, że do przeczytania komunikatów od banków nigdy nie jest konieczne podawanie jednorazowych kodów autoryzacyjnych - powiedział Maciej Ziarek, ekspert ds. bezpieczeństwa IT, Kaspersky Lab Polska.

Kaspersky Lab Polska podkreśla, że mBank nie ma nic wspólnego z wysyłaniem omawianych wiadomości e-mail. Jest to typowy atak phishingowy mający na celu wyłudzenie informacji od użytkowników. Cyberprzestępcy nielegalnie wykorzystali wizerunek banku.