Decydując się na ofertę produktu ubezpieczeniowego warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Jedną z nich jest możliwość otrzymania zniżki. Jaki rabat można dostać? Kto decyduje o jego przyznaniu? Jakie kryteria trzeba spełnić, by cieszyć się niższą ceną? Sprawdziliśmy jakie zniżki proponują działający na rynku ubezpieczyciele. Zapraszamy do lektury.
Porównanie Ubezpieczeń. Najlepszy kalkulator i porównywarka
Ile naprawdę wynoszą maksymalne zniżki
Często zastanawiamy się nad tym, dlaczego tak dużo płacimy za ubezpieczenia. Dość rzadko zdajemy sobie jednak sprawęz tego, że często mamy szansę otrzymać wybrany produkt taniej. Dlaczego więc z tego nie korzystamy? Najczęściej z braku wiedzy w tym zakresie. A nie jest to specjalnie trudne, wymagające, czy tym bardziej skomplikowane.
Poniżej przedstawiamy potencjalny arsenał zniżek dostępny podczas finalizacji sprawy ubezpieczeniowej. Wzięliśmy pod uwagę zakup polisy bezpośrednio u agenta, podczas rozmowy telefonicznej lub przy załatwianiu formalności drogą elektroniczną. Z naszych podpowiedzi można skorzystać zarówno w przypadku polis komunikacyjnych, jak również dowolnych ubezpieczeń nieruchomości.
Od czego zależą zniżki
Możemy wyodrębnić kilka potencjalnych sposobów, dzięki którym będziemy mogli skorzystać ze zniżek przy zakupie polisy. Do tych najważniejszych zaliczyć należy między innymi:
• Zniżkę za płatność jednorazową – najczęściej upust rzędu 10%
• Zniżkę za posiadanie innych produktów ubezpieczeniowych – upust nawet do 20%
• Zniżkę za zakres ubezpieczenia – do 15%
• Zniżkę kompetencyjna przełożonego/dyrektora – nawet do 30%
• Zniżkę za zakup przy użyciu mobilnych środków łączności (np. smartfon) – do 5%
• Zniżkę za bezszkodową kontynuację - ustalana indywidualnie
Oczywiście istnieje również funkcjonalność „zwyżek”, czyli zastosowania wyższej ceny. Stosuje się je w uzasadnionych przypadkach – np. niestandardowych ryzyk albo ponadprzeciętnego prawdopodobieństwa wystąpienia szkody.
Jak obrazują powyższe dane, mamy możliwość otrzymania wielu rodzajów rabatów. Zniżka od ceny wyjściowej może sięgać nawet kilkudziesięciu procent ceny bazowej – tej,od której „startuje” ubezpieczyciel, proponując nam skorzystanie z danego produktu.
Chcesz ubezpieczyć mieszkanie? Tutaj porównasz oferty!
Nie płać drożej niż musisz
Pamiętajmy o tym, że mamy możliwość, a nawet obowiązek, upomnieć się o należne zniżki. Często wystarczy tylko przypomnienie naszemu „drogiemu” ubezpieczeniowemu sprzedawcy, że istnieje pole negocjacyjne. Umożliwi one zwiększenie satysfakcji klienta z dobrego zakupu w przystępnej cenie i zbudowania z nim w ten sposób długofalowej relacji. W przyszłości zaowocować to może kolejnymi klientami, którzy zostaną zarekomendowani w zamian za dobrą transakcję ubezpieczeniową.