Aby kupić ubezpieczenie wystarczy zeskanować kod QR, który znajduje się na ostatniej stronie dowodu rejestracyjnego. Odczytane informacje posłużą urządzeniu do pobrania niezbędnych danych do skalkulowania składki i zaproponowania warunków ubezpieczenia. Następnie należy wybrać ofertę, potwierdzić zakup, uregulować należność w kasie na stacji i wydrukować potwierdzenie ubezpieczenia.
Pilotażowa sprzedaż poprzez automaty skierowana jest do osób, które prowadzą intensywny tryb życia i nie zawsze mają czas, by spotkać się z agentem ubezpieczeniowym. – Liczymy na to, że nowy pomysł na sprzedaż OC komunikacyjnego, które jest najpopularniejszym ubezpieczeniem, zainteresuje szczególnie aktywne osoby, które są bardzo mobilne i lubią wypróbowywać nowinki technologiczne. Jest to dopiero pilotaż, ale jestem przekonany, że projekt ma w sobie potencjał rozwoju. Niewykluczone, że za kilkanaście miesięcy ubezpieczenie UNIQA będzie można kupić na stacjach paliw w całej Polsce. Nowa forma sprzedaży doskonale uzupełni istniejące kanały dystrybucji ubezpieczeń i pozwoli na pozyskanie nowych klientów o mniej tradycyjnych zwyczajach zakupowych - mówi Grzegorz Kulik Wiceprezes Zarządu Spółek UNIQA w Polsce.
Automaty zlokalizowane są na 14 stacjach Orlen w Warszawie i jednej w Krakowie.
Akcja pilotażowa skierowana jest wyłącznie do nowych klientów, którzy aktualnie nie posiadają ubezpieczenia OC w UNIQA na dany pojazd.