eCard jest pierwszą instytucją, która jako partner przyłącza się do tworzonego standardu płatności mobilnych. Obecnie spółka agreguje płatności internetowe w około 2500 sklepów, w których już teraz można zapłacić za pomocą aplikacji IKO PKO Banku Polskiego. Dzięki dołączeniu do systemu także bankomatów oraz terminali płatniczych ze znakiem eCard, powiększa się sieć akceptacji dla osób płacących telefonem w sklepach tradycyjnych, a także wypłacających telefonem gotówkę z bankomatów. W pierwszej kolejności będą mogli z niej skorzystać klienci PKO Banku Polskiego w ramach aplikacji IKO, natomiast po utworzeniu nowego standardu płatności mobilnych – również klienci wszystkich pozostałych uczestników systemu.
Na początku lipca Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, BRE Bank (mBank), ING Bank Śląski oraz PKO Bank Polski ogłosiły porozumienie w sprawie strategicznej współpracy, dotyczącej zbudowania wspólnego standardu płatności mobilnych. Do końca roku instytucje te stworzą spółkę joint venture, która pod nadzorem krajowych regulatorów będzie zarządzać całym systemem, a także rozliczać transakcje mobilne dokonane w ramach standardu.
Przewagą nowego standardu płatności mobilnych będzie jego otwartość na różnych uczestników rynku, niski koszt procesowania transakcji, a także szeroki wachlarz funkcjonalności: możliwość dokonywania transakcji w bankomatach, terminalach płatniczych, sklepach internetowych oraz przelewów na numer telefonu. Zainicjowany projekt jest unikalny ze względu na swoją skalę, dzięki znaczącemu udziałowi rynkowemu zaangażowanych instytucji finansowych, który pod względem liczby klientów posiadających dostęp do bankowości elektronicznej przekracza 70% (rynek banków komercyjnych).
Bazą nowego standardu płatności mobilnych będzie IKO wdrożone przez PKO Bank Polski w marcu br. IKO to bankowość mobilna 4G – połączenie w jednej aplikacji funkcji bankowych z płatniczymi. System jest oparty o bezpłatną aplikację IKO instalowaną na komórce użytkownika, w której generowane są jednorazowe kody służące do autoryzacji transakcji. W ciągu 4 miesięcy funkcjonowania, aplikację IKO aktywowało już ponad 40 tysięcy klientów PKO Banku Polskiego, którzy dokonali telefonami ponad 75 tysięcy transakcji na łączną kwotę prawie 20 mln zł. Sieć akceptacji transakcji dokonywanych telefonami z IKO obejmuje obecnie 50 tysięcy terminali płatniczych eService, 3 tysiące bankomatów PKO Banku Polskiego oraz kilka tysięcy sklepów internetowych.