40 lat składek i emerytura: Projekt może zostać uchwalony jeszcze w tej kadencji Sejmu

autor: Bożena Wiktorowska13.08.2015, 07:11; Aktualizacja: 13.08.2015, 07:40
Nowe rozwiązanie firmuje PSL.

Nowe rozwiązanie firmuje PSL.źródło: Materiały Prasowe
autor zdjęcia: bpr.sejm.gov.pl/Krzysztof Białoskórski

Koalicja PO-PSL chce jeszcze w tej kadencji Sejmu uchwalić przepisy umożliwiające zakończenie pracy bez względu na wiek. Według ekspertów projekt zawiera niekonstytucyjne rozwiązania.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (61)

  • zmęczony(2015-08-13 09:23) Zgłoś naruszenie 00

    Nigdy nie powstanie ustawa, która zadowoli wszystkich zainteresowanych. Z tej ustawy skorzysta część osób więc uważam, że powinna powstać. Prawo zawsze można doskonalić.

    Odpowiedz
  • bronek(2015-08-13 09:28) Zgłoś naruszenie 00

    Przekręt przedwyborczy.
    A ja pracowałem 35 lat i chcę iść na emeryturę - może by tak jak w USA - idę kiedy chcę, a emerytura będzie zależała od przewidywanego okresu jej pobierania.
    A dodałbym do tego równe 65 lat dla wszystkich (w tym miliony świętych krów, co nie płaciły składek, a na emeryturę idą i po 15 latach pracy)

    Odpowiedz
  • Inspektor Pracy(2015-08-18 07:22) Zgłoś naruszenie 00

    Fige mnie obchodzą Twoje studia
    ,trzeba-było pracować na Umowe dla małoletnich ,tracic zdrowie przy spawaniu ,prądzie (który nieraz raził) ,czy fosgenie (gaz bojowy) jako produktach rozpadu freonu.
    Trzebabyło marznąć w pracy ,tracić sluch i narażać sie na wypadki a Ty co --mama nie wiedziała co z toba zrobić w zyciu ,zero zainteresowań ,nawet znaczków nie zbierałeś ,a potem mówi znow nic,nadal niczym sie nie interesuje ,tylko chratał by w gałę ,no i zrobili z Ciebie historyka Ćpuna ze Świetlika co jedynie potrafi okraść ludzi z emerytur . Takie wykształciuchy z Was ( nie pisze o Tych co rzeczywiście mają fach).

    Odpowiedz
  • Jaromir(2015-08-13 09:40) Zgłoś naruszenie 00

    Chcecie emerytur po 40 latach pracy? Prawdopodobnie będziecie je mieli, ale zastanówcie się W JAKIEJ WYSOKOŚCI. Żebyście potem nie płakali, że ZA MAŁE, że niższe od najniższej!

    Odpowiedz
  • XXX(2015-08-14 09:15) Zgłoś naruszenie 00

    A może by tak 65 lat dla wszystkich bez wyjątku. A więc również i dla sędziów , mundurowych , rolników , górników , prokuratorów , kobiet i mężczyzn , polityków ...księży katolickich ...Czy w Polsce możliwe jest w praktyce , w życiu ( zgodnie z zapisami w konstytucji ) takie same traktowanie , bez różnicowania ze względu na płeć czy też wykonywany zawód ??? A MOŻE WARTO SPRÓBOWAĆ ZBUDOWAĆ TAKI SYTEM EMERYTALNY ???

    Odpowiedz
  • edek(2015-08-13 10:15) Zgłoś naruszenie 00

    A mundurowi, sędziowie, prokuratorzy nie płacą składek , przejcie na emeryturę po 15 latach i maja po kilka lub kilkanascie tysiecy emerytury m-cznie to nie jest paradoks i sa pieniądze ? Co za paranoja Tym obniżyć emerytury, a pracujących w tych branżach (formacjach ) OZUSOWAC !

    Odpowiedz
  • matki polki to były za prl-u,każda wtedy mogła....(2015-08-16 10:33) Zgłoś naruszenie 00

    korzystać 1 rok płatnego/zależność od dochodu/+ 2 lata niepłatnego.Przywilej pomimo dostępu do pracy,pozbawił te matki okresów składkowych,niektóre ciągiem mają od 9 lat-12 lat siedzenia w domu bo mąż dobrze zarabiał w delegacji żeby mógł utrzymać trójkę dzieci + żonę.Inne matki po urodzeniu musiały natychmiast podejmować pracę jeżeli mąż zarabiał wtedy 60% średniej krajowej.Ustępstwa i przywileje dla kobiet skończyły się na roczniku 1953r.,gdzie umotywowano w ustawie to co pani napisała i przydzielono im emerytury w wieku 55 lat i 35 lat pracy.Mężczyzn 1949-1953r. potraktowano jak płeć gorszą/a mówimy o równouprawnieniu płci/ i pomimo 40 lat pracy nie mogli osiągnąć wieku 60 lat do końca 2008r. i nie otrzymali,ale rolnikom wydłużono o 5 lat aby mogli spełnić ten wiek.Więc zrobiono z nich coś na podobieństwo kobiet=GENDER!!!.

    Odpowiedz
  • Chudy byk(2015-08-13 10:20) Zgłoś naruszenie 00

    do Jaromir,
    Zauważ do do chwili obecnej pracownik ze stażem 40-50 lat nie miał nawet tej niskiej emerytury,gdy został zwolniony przez pracodawcę,przed nabyciem ochrony przedemerytalnej. (przyp na 4 lata przed emeryturą)
    Takie działanie ,czyli wypowiedzenie przed nabyciem takich praw stało się dla pracodawców standardem,więc w tym przypadku,nawet niższe świadczenie,będzie dla pracownika jakimś zabezpieczeniem z którego może,ale nie musi skorzystać.

    Odpowiedz
  • do zmęczonego(2015-08-13 10:34) Zgłoś naruszenie 00

    Mylisz się. Obecna ustawa wymaga minimalnego okresu ubezpieczeniowego dla nierobów - 25 lat dla mężczyzn i kobiet. Składki wpłacone za ten czas wielu nie wystarczają nawet do wyliczenia emerytury minimalnej, wiec całe społeczeństwo im do emerytury minimalnej musi dopłacać.

    Odpowiedz
  • świadczenie przedemerytalne(2015-08-13 10:38) Zgłoś naruszenie 00

    Najwyższy czas! Godne życie również należy się ludziom o min 40-to letnim stażu pracy! Czekam na pozytywny wynik! W innym przypadku nie wezmę udziału w referendum i wyborach!

    Odpowiedz
  • m.p.(2015-08-13 10:48) Zgłoś naruszenie 00

    Drogie kobiety, matki !!!
    Od dnia dzisiejszego to ojcowie niech sprawują opiekę nad chorym dzieckiem, gdyż czas opieki jest zaliczany jako okres nieskładkowy a tym samym będziemy musiały pracować dłużej by osiągnąć okres 40 lat składkowych. Panowie o tym zapomnieli? I jeszcze jedno, skoro rolnikom zalicza się składkowy staż pracy od 16-go roku życia to dlaczego innym zawodom nie zalicza się okresu nauki w poczet lat składkowych np. technikom elektrycznym, technikom mechanikom, pielęgniarkom itd, którzy w tym czasie uczyli się zawodu nie tylko teoretycznie ale również praktycznie i zawód ten wykonują. Kolejny raz są grupy uprzywilejowane i dyskryminowane!!!

    Odpowiedz
  • OBYWATEL(2015-08-14 10:39) Zgłoś naruszenie 00

    Musimy tyrać do 67 lat, ponieważ musimy zarobić na swoje emerytury i na emerytury mundurowe. Mundurowym nie odprowadza się składek do ZUS, tylko młode byczki otrzymują nie małą emeryturę z budżetu państwa (z nas podatników).

    Odpowiedz
  • Inspektor Pracy(2015-08-18 07:24) Zgłoś naruszenie 00

    Fige mnie obchodzą Twoje studia
    ,trzeba-było pracować na Umowe dla małoletnich od 15 r zycia zasuwać ,tracic zdrowie przy spawaniu ,prądzie (który nieraz raził) ,czy fosgenie (gaz bojowy) jako produktach rozpadu freonu.
    Trzeba było marznąć w pracy ,tracić sluch i narażać sie na wypadki a Ty co --mama nie wiedziała co z Toba zrobić w zyciu ,zero zainteresowań ,nawet znaczków nie zbierałeś ,a potem mówiła " znowu nic,nadal niczym sie nie interesuje" ,tylko hratał by w gałę" ,no i zrobili z Ciebie historyka Ćpuna ze Świetlika co jedynie potrafi okraść ludzi z emerytur . Takie wykształciuchy z Was ( nie pisze o Tych co rzeczywiście mają fach i pasje).

    Odpowiedz
  • Mural(2015-08-13 11:32) Zgłoś naruszenie 00

    Do tego stażu będzie można doliczyć także pomoc w gospodarstwie rolnym rodziców – po ukończeniu 16. roku życia, nawet jeśli w tym czasie chodziło się do szkoły. Pracę na roli musi tylko potwierdzić dwóch świadków.//cha,cha. A to były okresy składkowe???Na studiach w latach 78-82 miałam koleżanki, którym przysługiwały akademiki i stypendia w oparciu o zaświadczenia z gminy o posiadaniu gospodarki. 4 lata dostawała je taka jedna, której ojciec miał 5 ha ale pod szkłem i rynek zbytu w ZSRR!Futra, pierścienie na każdym palcu itp.

    Odpowiedz
  • matka polka(2015-08-16 08:38) Zgłoś naruszenie 00

    Równe traktowanie kobiet i mężczyzn? Urodziłam czworo dzieci urlopy macierzyńskie nieskładkowe. Praca zawodowa, gotowanie sprzątanie, pranie, zajmowanie się dziećmi (mąż pracował w delegacji) to wykańcza. tyrałam jak wół - operacja na przepuklinę, brak snu i wypoczynku - nerwica , anemia, oczywiście zwolnienia lekarskie. Jeśli równe traktowanie to apeluję do kobiet, dajcie sobie spokój z rodzeniem dzieci. Państwo ma was gdzieś wasze dzieci też, ponieważ oboje pracowaliśmy nigdy nie dostaliśmy zasiłku rodzinnego. On jest dla meneli i tych co pracują na czarno, dla uczciwych nic nie ma.

    Odpowiedz
  • logik(2015-08-13 12:29) Zgłoś naruszenie 00

    wielkość emerytury i czas przejścia na nią powinny uzależnione TYLKO od posiadanego kapitału w ZUS i przeciętnego czasu pobierania (tzw. czasu dalszego trwania życia). Corocznie ZUS wysyła informacje o kapitale. Komu nie wychodzi przynajmniej kwota minimalnej emerytury - pracuje do 67 lat bądź momentu w którym już uzbiera minimalny kapitał.
    To przecież takie proste...

    Odpowiedz
  • jestem za(2015-08-14 11:46) Zgłoś naruszenie 00

    A może by tak 65 lat dla wszystkich bez wyjątku. A więc również i dla sędziów , mundurowych , rolników , górników , prokuratorów , kobiet i mężczyzn , polityków ...księży katolickich ...Czy w Polsce możliwe jest w praktyce , w życiu ( zgodnie z zapisami w konstytucji ) takie same traktowanie , bez różnicowania ze względu na płeć czy też wykonywany zawód ??? A MOŻE WARTO SPRÓBOWAĆ ZBUDOWAĆ TAKI SYTEM EMERYTALNY ??? Skopiowałam xxx, bo popieram wypowiedź w 100%, mimo że jestem kobietą.

    Odpowiedz
  • MK(2015-08-14 12:20) Zgłoś naruszenie 00

    Co to za państwo które po 40-latach pracy ludzie muszą błagać o jałmużnę ?
    Niestety obok tych spracowanych ludzi są całe miliony młodych zdrowych pseudo-emerytów ,którzy w pełni sił odeszli na wcześniejsze emerytury z perspektywą dalszej pracy pod ochroną do 67-lat ! To dopiero patologia nieznana w całym cywilizowanym Świecie !

    Odpowiedz
  • sprawiedliwie oszukac wyborców,czy rzeczywistość..(2015-08-14 12:28) Zgłoś naruszenie 00

    zmusza polskich POlitykierów do okazania szczerości przy wypracowanej starości na równi praw konstytucyjnych i dyrektyw UE o zabezpieczeniu społecznym ludzi,którzy zasłużenie wypracowali stażem 40 lat składkowych prawo do dalszej egzystencji na emerytalnej wyspie Tuska,Komorowskiego i koalicji PO+PSL??? partyjniackie dno i tym razem nie znajdzie rozwiązania choć projekt przetrzymują 5 lat...

    Odpowiedz
  • Julian i inni(2015-08-15 15:06) Zgłoś naruszenie 00

    Cały czas czekamy na tą ustawe my 64,65-latki i mam nadzieję że w końcu sie doczekamy konkretu a nie obiecanek.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Polecane