statystyki

Jakie ma obowiązki farmaceuta likwidujący aptekę

autor: Szymon Rajski09.07.2017, 12:30
apteka

Nie można zapomnieć o poinformowaniu o likwidacji organu prowadzącego ewidencję działalności gospodarczej oraz Urzędu Skarbowego.źródło: ShutterStock

Każdego roku zamykanych jest co najmniej kilkaset aptek. Rekordowy był rok 2013 r., kiedy to działalność zakończyło ponad 1000 placówek. Zamknięcie apteki wiąże się nie tylko z obowiązkiem wyrejestrowania działalności. Przedsiębiorca musi także poinformować odpowiednie organy, rozwiązać problem zapasu leków czy też uregulować stosunki łączące go z NFZ, kontrahentami i zatrudnionymi pracownikami. Przedstawiamy najważniejsze kroki, jakie trzeba podjąć.

Reklama


OBOWIĄZEK POWIADOMIENIA WIF

Farmaceuta likwidujący aptekę przede wszystkim jest zobowiązany poinformować pisemnie o swoim zamiarze wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego (WIF) właściwego dla miejsca prowadzenia działalności. W piśmie należy wskazać przewidywaną datę zamknięcia placówki. Gdy podmiot uprawniony do prowadzenia apteki rezygnuje z prowadzonej działalności albo gdy zlikwidowana zostaje osoba prawna, na rzecz której zgodę wydano, zezwolenie na prowadzenie placówki wygasa z mocy prawa. Farmaceuta nie jest zatem zobowiązany do złożenia dodatkowego wniosku o stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia, gdyż to straci moc na podstawie decyzji WIF, która zostanie wydana po otrzymaniu oświadczenia o zamiarze zamknięcia apteki i po przeprowadzeniu postępowań kontrolnych i administracyjnych. 

KONTROLA ZEZWOLENIA


Pozostało jeszcze 81% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama