statystyki

Inwestycje: Huśtawka wydatków problemem dla firm

autor: Konrad Majszyk01.03.2016, 07:27; Aktualizacja: 01.03.2016, 08:00
Stacja kolejowa przy terminalu pasażerskim portu lotniczego Olsztyn-Mazury w Szymanach

Około 2020 r. może dojść do paraliżu sieci kolejowejźródło: PAP

Wykonawców czeka ostre wyhamowanie inwestycji PKP PLK. A potem ich rekordowe spiętrzenie.

reklama


reklama


Firmy wykonawcze stoją już w blokach startowych w oczekiwaniu na odpalenie przez rząd wielomiliardowych inwestycji w ramach trwającej – choć na kolei wciąż teoretycznie – unijnej perspektywy 2014–2020. Sęk w tym, że szybko nie wystartują. Wiadomo już, że pod względem nakładów inwestycyjnych PKP Polskich Linii Kolejowych ten rok będzie o wiele słabszy, niż spodziewał się rynek.

Wykonawcy i dostawcy dla kolei boleśnie zderzą się z luką inwestycyjną, która powstała w wyniku nierównomiernego zaplanowania wydatków. W ubiegłym roku spółka PKP PLK wydała na modernizację torów 7,7 mld zł (z zaplanowanych 8,5 mld zł). To rekord w jej historii. Jesienią 2015 r. zapowiedzi były takie, że w 2016 r. wpompuje ona w tory ok. 7 mld zł. W styczniu podczas spotkania przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (MIB) i PKP PLK z wykonawcami te zapowiedzi zjechały nagle do 4,6 mld zł. I zjeżdżają dalej. Podsumowując 100 dni rządów, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przyznał, że kolejarze deklarują wydatki na poziomie nie większym niż 4,3 mld zł. W porównaniu z 2015 r. oznacza to spadek o 45 proc.


Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub wykup dostęp
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

reklama