statystyki

Telekomunikacja: Ruszyła batalia o studentów. Co proponują operatorzy?

autor: Barbara Sowa29.09.2016, 07:46; Aktualizacja: 29.09.2016, 08:54
smartfony-technologie

Większość „studenckich” umów na internet stacjonarny jest oferowana na nie więcej niż 10 miesięcy.źródło: ShutterStock

Operatorzy komórkowi i kablowi ruszyli z jesienną ofensywą skierowaną do studentów. Kuszą elastyczną umową na czas trwania roku akademickiego oraz dodatkowymi pakietami danych.

Reklama


Co roku na studia wybiera się u nas ponad 450 tys. maturzystów. Wielu z nich opuszcza rodzinne miasta – przeprowadza się do akademików bądź wynajmuje mieszkania, stając nierzadko przed koniecznością podpisania umowy z dostawcą internetu na własną rękę. Zarówno świeżo upieczeni studenci, jak i ci, którzy pierwsze sesje mają już za sobą, stanowią dla operatorów wartościową grupę klientów. – Choćby z uwagi na to, że są liderami opinii dla członków swoich rodzin – tłumaczy Wojciech Strzałkowski z T-Mobile.

– Sam fakt, że kolejny rok z rzędu przygotowujemy ofertę dedykowaną studentom, świadczy o tym, że nasze poprzednie propozycje dla tej grupy cieszyły się i nadal się cieszą dużym powodzeniem – przyznaje Krystyna Kanownik, rzeczniczka Multimedia Polska. Najtańszy pakiet kosztuje u tego operatora kablowego 35 zł miesięcznie (spośród przeanalizowanych przez nas ofert dotyczących internetu stacjonarnego to najtańsza studencka oferta, ale też „najwolniejsza” – o przepustowości 12 Mb/s). Cena zarówno pakietu podstawowego, jak i oferowanych za złotówkę usług dodatkowych (np. internetu mobilnego) nie zmienia się przez cały okres umowy. A ten został skrócony ze standardowych 12 czy 24 do dziewięciu miesięcy, czyli na czas trwania roku akademickiego.

Większość „studenckich” umów na internet stacjonarny jest oferowana na nie więcej niż 10 miesięcy. UPC, największy operator kablowy, idzie krok dalej i oprócz wersji z umową na osiem miesięcy oferuje też taką na czas nieokreślony, którą można zerwać w dowolnej chwili. Ceny pakietów w tej wersji są jednak droższe o 10 zł.

Monika Żelazko z Vectry zaznacza, że studencki pakiet jest dostępny u nich za okazaniem legitymacji z uczelni. – Trudno zatem mówić o chwycie marketingowym – zauważa. Vectra w promocji oferuje nie tylko internet stacjonarny, ale też HBO GO. Podobną taktykę stosuje Toya: jako dodatkowy bonus oprócz filmowo-serialowego kanału dorzuca jeszcze sportową stację Eleven – za dodatkową opłatą, za to bez konieczności wykupienia pakietów bazowych oferty telewizyjnej.


Pozostało jeszcze 45% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

Polecane

Reklama