statystyki

Kablówka to za mało: UPC Polska łączy się z Multimedia Polska

autor: Sylwia Czubkowska, Barbara Sowa20.10.2016, 07:46; Aktualizacja: 20.10.2016, 08:55
UPC

UPC liczy, że urząd spojrzy na planowaną transakcję przychylnie.źródło: Materiały Prasowe

UPC Polska chce się połączyć z Multimedia Polska. Czeka na zgodę UOKiK. Będzie silną konkurencją dla dużych telekomów.

W I połowie 2016 r. w zasięgu UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych. To ok. 20 proc. wszystkich w Polsce. Multimedia mają w zasobach ponad 832 tys. klientów. Zakup wart 3 mld zł spowoduje, że połączone firmy staną się w Polsce numerem jeden.

– To tak duża baza, że UPC ucieknie całej reszcie kablowego rynku. I to tak, że konkurencją dla niego zacznie być raczej Orange niż inne sieci kablowe – ocenia Jerzy Starzewski, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej.

UOKiK na razie wstrzymuje się od komentarzy. – Nie wpłynął do nas jeszcze wniosek w tej sprawie – mówi DGP Agnieszka Majchrzak, rzeczniczka prasowa urzędu.

Pięć lat temu, gdy UPC przejmowało Astra, UOKiK zgodził się na transakcję, ale postawił warunki. Na terenie Warszawy i Krakowa udziały rynkowe obu firm sięgałyby razem 50–60 proc. UOKiK nakazał więc odsprzedanie części sieci.


Pozostało 70% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane