statystyki

Kablówka to za mało: UPC Polska łączy się z Multimedia Polska

autor: Sylwia Czubkowska, Barbara Sowa20.10.2016, 07:46; Aktualizacja: 20.10.2016, 08:55
UPC

UPC liczy, że urząd spojrzy na planowaną transakcję przychylnie.źródło: Materiały Prasowe

UPC Polska chce się połączyć z Multimedia Polska. Czeka na zgodę UOKiK. Będzie silną konkurencją dla dużych telekomów.

W I połowie 2016 r. w zasięgu UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych. To ok. 20 proc. wszystkich w Polsce. Multimedia mają w zasobach ponad 832 tys. klientów. Zakup wart 3 mld zł spowoduje, że połączone firmy staną się w Polsce numerem jeden.

– To tak duża baza, że UPC ucieknie całej reszcie kablowego rynku. I to tak, że konkurencją dla niego zacznie być raczej Orange niż inne sieci kablowe – ocenia Jerzy Starzewski, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej.

UOKiK na razie wstrzymuje się od komentarzy. – Nie wpłynął do nas jeszcze wniosek w tej sprawie – mówi DGP Agnieszka Majchrzak, rzeczniczka prasowa urzędu.

Pięć lat temu, gdy UPC przejmowało Astra, UOKiK zgodził się na transakcję, ale postawił warunki. Na terenie Warszawy i Krakowa udziały rynkowe obu firm sięgałyby razem 50–60 proc. UOKiK nakazał więc odsprzedanie części sieci.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane