statystyki

Mieszkanie plus: Bloki powstaną na działkach BGK Nieruchomości

autor: Konrad Majszyk, Małgorzata Kwiatkowska09.02.2017, 07:55; Aktualizacja: 09.02.2017, 14:57
smutek-nieruchomości-deweloperzy

Tanie lokale na wynajem będą mogły powstać na kolejowych działkach. Spółka BGK Nieruchomości, realizująca rządowy program „Mieszkanie plus”, wstępnie wyselekcjonowała 17 lokalizacji w 10 miastach, ale docelowo jest zainteresowana inwestycjami w ok. 70 miastach, w których PKP ma grunty.źródło: ShutterStock

56 tysięcy mieszkań mogłoby powstać na 450 hektarach, które są w dyspozycji BGK Nieruchomości.

Reklama


Tanie lokale na wynajem będą mogły powstać na kolejowych działkach. Spółka BGK Nieruchomości, realizująca rządowy program „Mieszkanie plus”, wstępnie wyselekcjonowała 17 lokalizacji w 10 miastach, ale docelowo jest zainteresowana inwestycjami w ok. 70 miastach, w których PKP ma grunty. Poza PKP umowy wstępne z BGKN podpisało wczoraj pięć kolejnych samorządów: Świnoujście, Głogów, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski i Oława.

– Wliczając umowę z PKP i najnowsze umowy z samorządami, do realizacji wspólnych z BGKN projektów w „Mieszkaniu plus” zgłoszone zostały działki o powierzchni ok. 450 ha w 66 miastach – powiedział wczoraj Włodzimierz Stasiak, wiceprezes BGKN. To szacunki wstępne, bo część działek odpada po analizach. Przejęcie niektórych gruntów wymaga też zmian w prawie.

Grunty należą do samorządów, spółek Skarbu Państwa, w tym PKP i Polskiego Holdingu Obronnego, oraz agencji rządowych, m.in. Agencji Mienia Wojskowego. BGKN do tej pory potwierdził chęć współpracy z m.in. 63 samorządami. Przypada na nie ok. 200 ha, na których potencjalnie może powstać ok. 16 tys. mieszkań. Na pozostałych terenach, według wstępnych szacunków, może być wybudowanych ok. 40 tys. lokali. Wiceprezes BGKN zaznacza jednak, że liczby należy na tym etapie traktować jako dane wstępne. – Gruntów, które raczej nie zostaną wykorzystane do realizacji inwestycji w „Mieszkaniu plus”, jest niewiele. To zwykle małe działki należące do samorządów, które nie dają szans na budowę inwestycji wystarczająco dużych, aby projekty spięły się finansowo – tłumaczył Stasiak.

W przypadku ostatniego nabytku, czyli gruntów PKP, potrzebne będą jeszcze dodatkowo zmiany w ustawie o PKP. Dzisiaj umożliwia ona kolejom wyłącznie sprzedaż nieruchomości w przetargach. – Żeby dało się udostępniać grunty w innym trybie, potrzebna jest nowelizacja – stwierdził Mirosław Pawłowski, prezes PKP.


Pozostało jeszcze 66% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • mich(2017-02-10 16:10) Zgłoś naruszenie 00

    Grafikowi należy się medal: *************************************************************************************

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Rankingi i raporty

Prawo na co dzień

Galerie

Reklama