Sieć sklepów Biedronka poszerza grono partnerów, którzy umożliwiają płatności za pomocą aplikacji iKASA. Na początku kwietnia ESBANK Bank Spółdzielczy, jako pierwszy bank spółdzielczy zaoferował tego typu usługę swoim klientom. Płatności mobilne w sieci sklepów Biedronka cieszą się dużym zainteresowaniem – od dnia ich uruchomienia do końca marca br. klienci wykonali blisko 300 tys. transakcji telefonem.

ESBANK jako czwarty bank w Polsce i pierwszy bank spółdzielczy dołączył do systemu iKASA. Usługa ta umożliwia płatności mobilne w punktach usługowo-handlowych. Sieć Biedronka jako pierwsza wdrożyła platformę iKASA w swoich sklepach 21 października 2013 r. Z płatności mobilnych iKASA w sklepach Biedronka mogą teraz korzystać klienci posiadający rachunek w Alior Banku, Getin Banku, Getin Online, Open Online oraz ESBANKU Banku Spółdzielczego, a także klienci Banku Pekao SA w oparciu o działający w tym banku system PeoPay.

ESBANK Bank Spółdzielczy posiada ponad 30 placówek w trzech województwach: łódzkim, opolskim i śląskim, w miejscowościach takich jak: Radomsko, Piotrków Trybunalski, Łódź, Wieluń, Częstochowa, Kłobuck czy Pajęczno. Z płatności mobilnych iKASA korzystać mogą jego pełnoletni klienci, którzy posiadają konto osobiste z dostępem do bankowości elektronicznej, pobrali aplikację online oraz skonfigurowali dostęp do usługi.

Aplikacja iKASA działa na większości telefonów używanych na polskim rynku, czyli na telefonach z systemami operacyjnymi typu Android, iOS, Windows 8, BlackBerry, Symbian, Java oraz Bada.

Platforma iKASA została przygotowana we współpracy z firmą ICP Polska należącą do Grupy ICP. System iKASA zaprojektowano tak, aby mogły do niego dołączać kolejne banki oraz punkty handlowo-usługowe.