Rozpoczęła się II edycja ogólnopolskiej akcji „Zdrowy Pracodawca”. Celem projektu jest edukacja pracowników przedsiębiorstw na temat wirusowego zapalenia wątroby typu C (WZW typu C) oraz zachęcenie do wykonania badań profilaktycznych wykrywających zakażenie – testów anty-HCV. Organizatorami akcji są Polska Grupa Ekspertów HCV, Fundacja „Gwiazda Nadziei”, Stowarzyszenie Pomocy Osobom Zakażonym Wirusami Hepatotropowymi oraz Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej.

Projekt „Zdrowy Pracodawca” jest odpowiedzią na nieustające apele polskich i międzynarodowych ekspertów wzywające do podjęcia działań na rzecz wzrostu świadomości, poprawy profilaktyki i diagnostyki WZW typu C. Idea akcji zakłada zwiększenie wiedzy pracowników przedsiębiorstw na temat choroby oraz zachęcenie do wykonania prostego testu na oznaczenie przeciwciał anty-HCV w surowicy krwi. Projekt w ubiegłym roku spotkał się z dużym zainteresowaniem. Do akcji przystąpiły firmy z całej Polski. Wyedukowanych zostało, aż 141 314 pracowników.

– Wierzę, że w dobie społecznej odpowiedzialności biznesu i wzrastającego znaczenia CSR dla strategii zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, akcja również i w tym roku spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony polskich przedsiębiorców a ich zaangażowanie w edukację pracowników przyczyni się nie tylko do wzrostu świadomości społecznej na temat zagrożeń wynikających z zakażeń wirusem HCV, ale również będzie stanowiło dla pracowników wartość nie do przecenienia, jaką jest uratowanie zdrowia lub nawet życia – mówi Prezydent Andrzej Malinowski Prezydent Pracodawcy RP.

W Polsce większość dużych i średnich przedsiębiorstw oferuje swoim pracownikom prywatną opiekę medyczną w ramach, której, pracownik może wykonać bezpłatnie badania w kierunku WZW typu C. Niestety zarówno pracownicy jak i ich pracodawcy nie zdają sobie z tego sprawy. – Brak wiedzy o tym, czym jest wirus HCV, zagrożeniach związanych z zakażeniem oraz możliwościach wykonania testu anty-HCV, czy to odpłatnie w większości laboratoriów analitycznych czy też bezpłatnie w ramach pracowniczego abonamentu na usługi medyczne, powoduje, że wiele osób dowie się o swoim zakażeniu w zaawansowanym stadium choroby a wtedy zniszczenia, które wirus poczyni w ich organizmach mogą być już ogromne. Chcemy to zmienić – zgodnie zwracają uwagę organizatorzy.

Warunkiem uczestnictwa firmy w akcji Zdrowy Pracodawca jest przesłanie formularza zgłoszeniowego na adres zdrowypracodawca@lh-c.pl. W odpowiedzi każda z firm otrzyma od organizatorów pakiet materiałów edukacyjnych poświęconych WZW typu C i sposobom wczesnego wykrywania (interaktywny mailing, plakaty, ulotki) niezbędny do realizacji akcji.

Więcej informacji na temat projektu na www.wzwc.pl

Zdrowy Pracodawca jest częścią ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Cichy zabójca WZW C. Działa w ukryciu. Twoja niewiedza utrzymuje go przy życiu”.