statystyki

Niedozwolona reklama apteki: 37 tys. ziko za jeden wywiad

autor: Patryk Słowik05.08.2020, 09:20; Aktualizacja: 05.08.2020, 09:36
Pełnomocnik strony przekonywał w toku postępowania, że materiał prasowy nie był skierowany do pacjentów, lecz do przedsiębiorców zainteresowanych tym, w jaki sposób można osiągnąć sukces na rynku aptecznym

Pełnomocnik strony przekonywał w toku postępowania, że materiał prasowy nie był skierowany do pacjentów, lecz do przedsiębiorców zainteresowanych tym, w jaki sposób można osiągnąć sukces na rynku aptecznymźródło: ShutterStock

Udzielenie przez założyciela sieci aptek wywiadu prasowego, w którym wychwala swój biznes, może być uznane za niedozwoloną reklamę aptek. A tym samym podlegać karze. Uznał tak śląski wojewódzki inspektor farmaceutyczny i nałożył karę w wysokości 37 tys. zł na sieć aptek Ziko.

O sprawie jako pierwszy napisał branżowy portal mgr.farm.

Zgodnie z art. 94a ust. 1 ustawy – Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 944) zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. A nie stanowi reklamy jedynie informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego. Przepis ten jest interpretowany przez organy inspekcji farmaceutycznej oraz sądy w sposób restrykcyjny.


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane