Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpi kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Ma zagwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
W ubiegłym roku na infolinie NFZ obsługiwały około 40 tys. połączeń miesięcznie. Fundusz liczy, że dzięki nowemu rozwiązaniu liczba ta ulegnie zwiększeniu.
NFZ zapowiada, że TIP to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea tzw. call center w NFZ ma wykraczać daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentom poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem ma pozwolić na uzyskanie prostych porad medycznych.