Klienci biur podróży coraz chętniej wybierają się w podróż w... nieznanym kierunku. Jak pokazują badania Global Trends Report 2011 podróże-niespodzianki są jednym z kluczowych trendów turystyki.

Okazuje się, że turyści - zwłaszcza młodzi - są w stanie zapłacić za "kota w worku" - rezerwując i płacąc za podróż w nieznanym kierunku. Trend jest szczególnie popularny wśród turystów w wieku 20-34.

Inne nowe zjawisko na rynku turystyki określane jest jako "luksus bez poczucia winy". Trend ten jest popularny zwłaszcza w Europie i sprowadza się do turystyki ekologicznej, która pozwala zamożnym turystom wypoczywać w luksusowych kurortach, ale po wcześniejszym upewnieniu się, że ich wypoczynek nie ma złego wpływu na środowisko.

Przewiduje się, że w przyszłości turystom z Europy oferować się będzie podczas pobytu w obcym kraju jeszcze więcej lokalnych produktów, a także możliwość poznania rzemieślników, artystów i wytwórców z regionu, który odwiedzają.

Innym ciekawym trendem są gry komputerowe o podróżowaniu. Firmy związane z turystyką będą w ten sposób próbowały uatrakcyjnić swoje strony internetowe. Zdobywanie punktów i realizowanie wyznaczonych przez grę zadań będziemy robić mimochodem - przy okazji szukania wakacyjnego wyjazdu.