"Nowy rozkład jazdy PKP Intercity będzie: regularny, symetryczny i skomunikowany. Pociągi będą odjeżdżać w regularnych cyklach, np. co godzinę z Warszawy nad morze czy do Krakowa. Wygodniej będzie się także przesiąść, dzięki czterokrotnemu zwiększeniu liczby skomunikowań. Możliwe będzie ponadto odbycie podróży np. z Gdyni do Krakowa i z powrotem w ciągu jednego dnia. Liczba połączeń PKP Intercity wzrośnie o 20%, (z 302 do 365). Oferta zwiększy się m.in. na trasach: Gdynia-Wrocław, Olsztyn-Białystok czy Warszawa-Kielce" - czytamy w komunikacie.

Na nowe trasy wyjadą składy EIP.

"Od grudnia Pendolino pojedzie do Rzeszowa, Bielska Białej i Gliwic. Dzięki temu zyskamy nowy rynek, obejmujący 1,7 mln potencjalnych klientów. Łącznie, w zasięgu pociągów kat. EIC i EIP będzie 8,5 mln osób. Poza ekspresami, w siatce znajdzie się więcej propozycji dla mieszkańców mniejszych miast, takich jak Kielce, Lublin, Bydgoszcz czy Olsztyn" - powiedział prezes Jacek Leonkiewicz, cytowany w komunikacie. 

W zasięgu pociągów kategorii EIP (Pendolino) znajdzie się 6,3 mln mieszkańców Polski.

W nowym rozkładzie jazdy, obowiązującym od grudnia, skróci się także czas przejazdu na wybranych trasach, m.in. o 19 minut z Warszawy do Gdańska (do 2h39'), o 9 minut z Warszawy do Krakowa (do 2h19') i o 5 minut z Warszawy do Wrocławia i Katowic (do odpowiednio 3h36' i 2h24').

Przez pierwszych 8 miesięcy roku z usług PKP Intercity skorzystało blisko 20 mln pasażerów, co oznacza 20 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Spółka zamierza zamknąć rok wynikiem 30 mln przewiezionych osób.