statystyki

Przesiadamy się do większych aut

autor: Damian Furmańczyk18.08.2015, 07:08; Aktualizacja: 18.08.2015, 07:57
BMW 218d Active Tourer SUV

Zainteresowanie większymi autami nie jest jednak tylko efektem sezonowym.źródło: Bloomberg

Popularne miejskie samochody w klasyfikacji najlepiej sprzedających się pojazdów przegrywają już z SUV-ami i crossoverami.

W 2014 r. ponad połowę samochodów osobowych kupionych w salonach stanowiły auta segmentu C i robiące furorę na naszym rynku motoryzacyjnym małe SUV-y i crossovery. Z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego „Branża motoryzacyjna 2015” wynika, że kompakty odpowiadały za 30,7 proc. wszystkich rejestracji nowych osóbowek. Popularne dwuślady z podwyższonym prześwitem – za nieco ponad 20 proc. Jednocześnie w dwóch najpopularniejszych kategoriach nowych samochodów liczba rejestracji w relacji rok do roku nieznacznie wzrosła. W tym samym czasie mniejszą popularnością cieszyły się mniejsze i tańsze samochody z segmentów A i B, które odpowiadały za kolejno 4,8 (5,5 w 2013 r.) i 18,2 proc. (21,2 – 2013 r.) rynkowej sprzedaży.


Pozostało jeszcze 54% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie