statystyki

Przesiadamy się do większych aut

autor: Damian Furmańczyk18.08.2015, 07:08; Aktualizacja: 18.08.2015, 07:57
BMW 218d Active Tourer SUV

Zainteresowanie większymi autami nie jest jednak tylko efektem sezonowym.źródło: Bloomberg

Popularne miejskie samochody w klasyfikacji najlepiej sprzedających się pojazdów przegrywają już z SUV-ami i crossoverami.

W 2014 r. ponad połowę samochodów osobowych kupionych w salonach stanowiły auta segmentu C i robiące furorę na naszym rynku motoryzacyjnym małe SUV-y i crossovery. Z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego „Branża motoryzacyjna 2015” wynika, że kompakty odpowiadały za 30,7 proc. wszystkich rejestracji nowych osóbowek. Popularne dwuślady z podwyższonym prześwitem – za nieco ponad 20 proc. Jednocześnie w dwóch najpopularniejszych kategoriach nowych samochodów liczba rejestracji w relacji rok do roku nieznacznie wzrosła. W tym samym czasie mniejszą popularnością cieszyły się mniejsze i tańsze samochody z segmentów A i B, które odpowiadały za kolejno 4,8 (5,5 w 2013 r.) i 18,2 proc. (21,2 – 2013 r.) rynkowej sprzedaży.


Pozostało 54% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie