statystyki

LOT wyprzedza Ryanaira, ale tylko dzięki czarterom

autor: Cezary Pytlos, Patrycja Otto20.01.2015, 07:33; Aktualizacja: 20.01.2015, 08:44
LOT-Boeing-Dreamliner-2

Po trzech kwartałach zeszłego roku LOT przewiózł na trasach z i do Polski prawie 4,5 mln pasażerów – o ponad 340 tys. osób mniej niż Ryanair – wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego.źródło: Materiały Prasowe
autor zdjęcia: Materialy prasowe

Irlandczycy zwiększają flotę, nasza linia wygrywa na długich dystansach za przyczyną dreamlinerów

Po trzech kwartałach zeszłego roku LOT przewiózł na trasach z i do Polski prawie 4,5 mln pasażerów – o ponad 340 tys. osób mniej niż Ryanair – wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To niezły wynik, bo jeszcze rok temu podobne zestawienie wypadało dwa razy gorzej dla naszej narodowej linii. Różnica w przewozach sięgała pół miliona pasażerów. Ale tu pozytywne dla LOT-u wiadomości dotyczące regularnych przewozów się kończą. Z najnowszych statystyk ULC wynika bowiem, że zmniejszenie dystansu do Irlandczyków to w niewielkim stopniu zasługa LOT-u, a głównie efekt słabości Irlandczyków. Nasza państwowa spółka przewiozła podobną liczbę pasażerów co rok wcześniej, podczas gdy Ryanair obsłużył aż 200 tys. pasażerów mniej.

– LOT tylko czasowo umocnił swoją pozycję. Ryanair znowu zacznie zwiększać dystans, gdy zrealizuje zakup nowych samolotów – twierdzi Andrzej Betlej z biura podróży TravelData. W ostatnie wakacje Ryanair ogłosił zakup 200 nowoczesnych boeingów 737 MAX 200 za – bagatela! – 22 mld dol. To kolejne zamówienie złożone przez Irlandczyków u Amerykanów. Od zeszłego roku realizowany jest wcześniejszy kontrakt na 175 maszyn starszego typu 737. Przedstawiciele Ryanaira zapewniają, że już w tym roku część z tych maszyn trafi na polskie lotniska. A to będzie oznaczać nowe trasy i nowych pasażerów, szczególnie w Modlinie, najgroźniejszej dla LOT-u irlandzkiej fortecy w naszym kraju.

– Do 2024 r. liczba pasażerów przewożonych przez Ryanair każdego roku zwiększy się z ok. 90 mln do ok. 150 mln. Obecne roczne wyniki w Polsce mamy zamiar w tym czasie podwoić – zapowiada Juliusz Komorek z Ryanaira.

LOT nie poddaje się i o nowych klientów walczy tam, gdzie Ryanair na razie nie może. Głównym orężem narodowego przewoźnika o zwycięstwo w rankingu jest boeing 787 dreamliner. Firma ma w tej chwili sześć tych maszyn, którymi obsługuje długodystansowe połączenia do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu. Niedawno LOT ogłosił, że przewiózł już na ich pokładach pół miliona pasażerów, choć eksploatuje je dopiero nieco ponad rok. W dodatku dreamlinery pozwalają przewoźnikowi zarabiać lepiej niż długodystansowe samoloty poprzedniej generacji – boeingi 767. W ciągu trzech kwartałów 2014 r. LOT przewiózł w klasach o podwyższonym standardzie, czyli premium i biznes, o 48 proc. pasażerów więcej niż rok wcześniej.


Pozostało 61% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie