statystyki

Elektryzująca oferta dla nastolatków. Samochód za 23 tys. złotych wkrótce na polskim rynku

autor: Cezary Pytlos14.01.2015, 07:20; Aktualizacja: 14.01.2015, 09:01
Romet 4 ma zadebiutować w marcu. Cena: 23 tys. Zł

Romet 4 ma zadebiutować w marcu. Cena: 23 tys. Złźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Znana dotychczas głównie z produkcji rowerów i motorowerów firma Romet uruchamia sprzedaż małego elektrycznego samochodu. Po publicznych drogach będą mogły nim jeździć już 14-latki– ustalił DGP

Romet 4 ma kosztować 23 tys. zł. Będą nim mogły poruszać się po publicznych drogach osoby, które posiadają prawo jazdy kategorii AM. Takie samo, które wymagane jest na quady. Z naszych informacji wynika, że pierwsi klienci będą mogli go kupić już w marcu tego roku. Ale to dopiero początek elektrycznej ofensywy Rometu. W ciągu kilku kolejnych miesięcy firma wprowadzi też do sprzedaży inny swój model – Romet 7. Cena tego pojazdu trzymana jest w wielkiej tajemnicy. Ale wiadomo, że na pewno będzie droższy od modelu nr 4, bo to już samochód elektryczny z prawdziwego zdarzenia. Choć będą nim mogli jeździć nie tylko posiadacze prawa jazdy kat. B, lecz także ci z prawem jazdy kategorii B1, czyli także 16-latki.

Wiemy również, że Romet 7 to ulepszona wersja modelu Romet 6, który został zaprezentowany i zjeździł całą Polskę w 2012 r. Osoby, które wtedy testowały pojazd, zwracały uwagę na jego tanią eksploatację. Można było nim przejechać 100 km, płacąc za to kilka złotych. Testerzy narzekali jednak na detale wykończenia. Przez dwa lata wprowadzono w tym zakresie wiele zmian. Z naszych informacji wynika, że Włosi i Niemcy, którzy nową odsłonę pojazdu już widzieli, nie mają pod tym względem większych zastrzeżeń. A to właśnie te kraje oraz Francja mają być głównymi odbiorcami produktu.

– To dobry kierunek – uważa Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Samar, który monitoruje krajowy rynek motoryzacyjny. Według niego państwa zachodnioeuropejskie to obecnie jedyny dobry klient na tego typu produkty. – W przeszłości były już w naszym kraju podejmowane próby wejścia na rynek z podobnymi pojazdami samochodopodobnymi. Te próby kończyły się jednak niepowodzeniem – zauważa Drzewiecki. Rzeczywiście polski rynek chciał kiedyś zawojować przedstawiciel francuskiego Microcar. Ale nic nie wiadomo o jakichkolwiek efektach tych planów.


Pozostało jeszcze 60% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze FB:

Komentarze (4)

  • Jasiek.(2015-01-14 16:25) Zgłoś naruszenie 22

    Już na Clica niektórzy czekali i się nie doczekali. Problemem tego samochodu może być "obciach". No bo kto się będzie tymi rometami wozić? Ostatnia klasa gimnazjum? Za to jako samochód dla inwalidy, po pewnych modyfikacjach projekt ma bardzo duże szanse powodzenia.

    Odpowiedz
  • leon(2015-01-14 15:19) Zgłoś naruszenie 10

    Fajne , ale drogie - a ogrzewanie w zimie (jeżeli w ogule jest ?) -ciekawe (może zjesć te akumlatorki ) To chyba jeszcze nie czas na takie pojazdy. A - też nie ufam polskim 14 to - 16 latkom.

    Odpowiedz
  • Slesz(2015-01-14 10:32) Zgłoś naruszenie 10

    Dobra wiadomość, jednak nie ufam polskim 14 cy 16 latkom - mało to wypadków na skuterach?

    Odpowiedz
  • Hardkor(2017-12-21 18:37) Zgłoś naruszenie 00

    14-16 lat - ani prawa jazdy ani nic i na drogi publiczne. Czy nikt nie pomyślał że to śmiertelne zagrożenie dla kierowcy i innych ludzi?...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie