Inwestycję prowadzą Polskie Koleje Państwowe razem z prywatną firmą deweloperską. Jak mówi członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz, takie rozwiązania sprawdziły się już w przeszłości. W ten sposób wybudowano między innymi dworce w Poznaniu oraz w Katowicach. Po zakończeniu inwestycji PKP sprzedały tam swoje udziały. Podobny plan obowiązuje w przypadku stołecznej inwestycji.
Piotr Ciżkowicz podkreśla, że partnerstwo z prywatnym partnerem jest bardziej opłacalnym wariantem od sprzedaży gruntów. Co prawda pieniądze trafiają na konta PKP później, ale zysk jest większy.
W podobnym systemie ma być budowany nowy Dworzec Gdański w Warszawie. Przedstawiciele PKP zapewniają, że nowy budynek Warszawy Zachodniej będzie przyjazny pasażerom. Znajdą się w nim także ułatwienia dla niepełnosprawnych. Dworzec będzie gotowy pod koniec 2016 roku, natomiast centrum biurowe zostanie oddane do użytku w 2018. roku. Nietknięty pozostanie za to budynek dworca autobusowego, który sąsiaduje z terenami kolejowymi.