Nowe regulacje dotyczące płacy minimalnej w Niemczech wyeliminują polskich przewoźników

autor: Piotr Szymaniak09.12.2014, 10:58; Aktualizacja: 09.12.2014, 11:01
Tir

Większość pracy przewozowej polskich firm w transporcie międzynarodowym siłą rzeczy musi być wykonywana po niemieckich drogach.źródło: ShutterStock

W sierpniu Bundestag przyjął ustawę o regulacji ogólnej płacy minimalnej. Zgodnie z nowymi przepisami od 1 stycznia 2015 r. minimalna płaca za każdą godzinę zegarową u naszego zachodniego sąsiada ma wynosić 8,5 euro. Wszystko wskazuje na to, że taka stawka będzie obowiązywać nie tylko w stosunku do pracowników zatrudnionych przez tamtejsze firmy, ale i wykonujących pracę na terenie Niemiec na rzecz podmiotów, które mają siedzibę poza granicami tego kraju.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (5)

  • Buzz(2015-01-25 22:49) Zgłoś naruszenie 00

    Mam nadzieje, że rządowi negocjatorzy nie spoczną na laurach załatwiwszy jakieś ustępstwa-zmiany dla transportu. Są jeszcze inne branże, które oczekują określenia ram działania na terytorium niemieckim. Np. budowa stoisk targowych. Myślę, że polskich monterów jest więcej niż górników. Co z nami?
    Np. wykonując zlecenia, nie jeseśmy w stanie w terminie 7-miu dni przed rozpoczęciem pracy zgłosić pracowników, bo w tym zawodzie realizację zleceń przyjmujemy z dnia na dzień. Prowadzenie list godzin? Przecież każdy kto raz uczestniczył w montażu wie, że będzie to fikcja.
    Pracodawca zapewnia mi płacę minimalną, potrzebujemy tylko dopasowania przepisów do specyfiki tego zajęcia. Bo wcale nie jest miło, na skutek braku jakiegoś papierka być z obrzydzeniem traktowanym przez niemieckiego, bądź inneg celnika.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • kiero(2015-01-11 11:27) Zgłoś naruszenie 00

    W odpowiedzi na zapytania WPHI Berlin, Federalne Ministerstwo Finansów potwierdziło natomiast obowiązek naliczania wynagrodzenia za pracę kierowców wg stawki minimalnych także dla polskich kierowców ciężarówek i busów w tranzycie, jeździe docelowej i kabotażu na terenie Niemiec od 1.01.2015 r., jako zasady terytorialnej, bez rozróżnienia pojęć „delegowany” i „będący w podróży służbowej”.

    Odpowiedz
  • normalny(2014-12-29 20:59) Zgłoś naruszenie 00

    Gdzie jest nasz sowicie opłacany przez podatników rząd ???

    Odpowiedz
  • no tak(2014-12-09 14:35) Zgłoś naruszenie 00

    Dzięki, dlaczego tak późno ? już dawno za polskich s-synów powinni się wziąć.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie