Grupa Fiat podała, że nie dokonała jeszcze wyboru miejsca, w którym ma być produkowany nowy model samochodów. W ten sposób producent skomentował informacje o poszerzeniu przez polski rząd Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej m.in. pod nową inwestycję Fiata. Według Centrum Informacyjnego Rządu (CIR), Fiat Auto Poland SA zamierza uruchomić w zakładzie w Tychach i Bieruniu produkcję nowego modelu samochodu osobowego (segmentu B).

"W związku ze spekulacjami i komentarzami opublikowanymi dziś przez szereg agencji prasowych dotyczących przyszłych inwestycji w Polsce, Fiat zwraca uwagę, że w pięcioletnim globalnym planie inwestycyjnym, przedstawionym 6 maja, nie zawarto szczegółów dotyczących konkretnych planów inwestycyjnych w żadnym kraju, w którym prowadzona jest działalność produkcyjna" - czytamy w komunikacie.

Fiat podkreśla, że inwestycja w Polsce, o której informowały media, to "szczegółowe dane, które nie są obecnie załączone do strategicznego planu".

Producent wskazał też, że informacje co do planów inwestycyjnych w poszczególnych krajach będą podawane "w odpowiednim czasie".

Według informacji podanej przez CIR, "96% produkcji ma być eksportowane, w tym do USA. Szacuje się, że nowa produkcja pozwoli utworzyć 420 nowych miejsc pracy i utrzymać ok. 3000 obecnych. Poza strefą może powstać nawet 1500 nowych miejsc pracy. Szacowane nakłady inwestycyjne to ok. 2,36 mld zł. Planowany termin zakończenia inwestycji to 31 grudnia 2017 r."

W ub. tygodniu "Puls Biznesu" podawał, powołując się na nieoficjalne informacje, że Fiat zamierza zainwestować 2,36 mld zł w park maszynowy: linie technologiczne dla spawalni, lakierni i montażu oraz zakup technologii. Inwestycja miała się zakończyć do końca 2017 r. Dodatkowo firma miała zatrudnić 420 osób i utrzymać 3 tys. obecnych etatów. Poddostawcy Fiata mieli utrzymać 1,9 tys. miejsc pracy i stworzyć 1,5 tys. nowych, podano również w artykule.

Fiat Auto Poland to największy producent samochodów w Polsce. W 2013 r. produkcja fabryki w Tychach spadła o ponad 15% r/r do blisko 300 tys. aut (m.in. ze względu na przeniesienie produkcji Pandy Classic do Włoch). Spółka odnotowała w ub.r. 291 mln zł zysku netto.