„Po spadku w 2012, kiedy rynek drogowy zniżkował o 19% r/r, w bieżącym roku również powinniśmy zobaczyć regres, a wartość produkcji budowlanej w segmencie drogowym powinna lekko przekroczyć 20 mld zł (4,8 mld euro)" - czytamy w informacji PMR.
Mniej kontraktów, coraz gorsza sytuacja firm budowlanych
Autorzy raportu zwracają uwagę, że spowolnieniu w sektorze towarzyszy znaczące pogorszenie kondycji finansowej podmiotów na nim działających, w wyniku spadku liczby nowych kontraktów.
„Dalszy rozwój segmentu drogowego może być stymulowany przez poprawę standardów współpracy między zleceniodawcami, a wykonawcami. (...) Kluczowe jest również zabezpieczenie finansowania dla planowanych projektów.
W ocenie analityków PMR, projekty o wartości 85 mld zł (20 mld euro) są obecnie w różnej fazie przygotowań.
Za pięć lat ma być lepiej
(...) Wstępny budżet UE na 2014 – 2020 daje Polsce taki sam poziom funduszy jak w poprzedniej rundzie finansowania. Opierając się na tych szacunkach można zakładać, że segment będzie w stanie powrócić do potencjału wzrostowego w okresie kolejnych pięciu lat" - głosi raport.