Jak poinformował PAP menedżer projektu z firmy Skanska Mirosław Gucwa, zamontowana została już ważącą ponad 330 tony konstrukcja stalowa mostu.

"Budowa jest już na półmetku. Po zamontowaniu konstrukcji planujemy teraz betonowanie płyty pomostu. Do wykonania tego elementu mostu potrzebne będzie 850 ton betonu, które na plac budowy dostarczą 34 betoniarki" - dodał.

Nowy obiekt powstaje obok dotychczasowej przeprawy. Stary most został wybudowany w czasach I wojny światowej; jest dwuprzęsłowy i ma 74-metry długości. Jego szerokość to zaledwie sześć metrów, dlatego ruch odbywa się na nim jednokierunkowo i sterowany jest sygnalizacją świetlną. Nie mogą tamtędy jeździć także samochody o masie przekraczającej 10 ton.

Nowy, trzyprzęsłowy obiekt będzie dłuższy (101 m) i szerszy (12 m) od istniejącego. Będzie też miał najwyższą klasę nośności, co oznacza, że będą mogły z niego korzystać samochody o masie nawet 50 ton.

Koszt budowy mostu to prawie 8 mln zł. Kierowcy będą mogli nim przejechać w połowie listopada br.

Inwestorem projektu jest Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.