"W listopadzie przylatuje do nas pierwszy samolot Boeing 787 Dreamliner. Chcemy, żeby pierwszy lot rejsowy Dreamlinera odbył się w styczniu 2013 r., do Chicago" - powiedział Piróg, który uczestniczył we wtorek w konferencji Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) w Warszawie.
Rzecznik PLL LOT Leszek Chorzewski powiedział PAP, że dwie kolejne maszyny mają być dostarczone w styczniu 2013 r., a do końca marca mają przylecieć następne dwie. Kolejne samoloty mają być dostarczane po jednym co roku. W sumie spółce ma być dostarczonych osiem maszyn Boeing 787 Dreamliner, które zastąpią Boeingi 767.
Według danych spółki z lutego br., w tym roku przewoźnik miał otrzymać 3 samoloty, a do lutego 2013 r. - łącznie pięć Dreamlinerów. Chorzewski pytany o przesunięcie terminu dostaw maszyn odparł, że "to są kwestie związane z produkcją samolotu".
Piróg przypomniał, że pod koniec maja LOT uruchamia połączenie z Warszawy do Pekinu. "Jestem absolutnie przekonany, że Pekin to jest strzał w dziesiątkę. Oczywiście potrzebne są nam Draemlinery, żeby tam latać" - powiedział.
Spółka we wtorek poinformowała, że LOT podpisał list intencyjny z firmą Monarch z Wielkiej Brytanii. Polski przewoźnik i brytyjska spółka deklarują rozpoczęcie szczegółowych negocjacji w sprawie umowy dotyczącej obsługi samolotów Boeing 787 Dreamliner. Jak napisano w komunikacie, zgodnie z warunkami umowy zespół inżynierów Monarch Aircraft Engineering utworzy bazę usług konserwacyjnych w Warszawie i będzie wspierał serwisowo operacje LOT-u. Ponadto Monarch zadeklarował współpracę ze spółką LOT Aircraft Maintenance Services, która serwisuje samoloty PLL LOT, jako podwykonawcą.
"Polskie Linie Lotnicze LOT wybrały nagrodzoną wieloma nagrodami, niezależną spółkę Monarch Aircraft Engineering, na głównego dostawcę usług konserwacyjnych kadłubów samolotowych ośmiu Boeingów 787, z których pierwszy ma zostać dostarczony do LOT-u już w listopadzie br." - napisano w komunikacie.
Monarch Aircraft Engineering Ltd świadczy usługi konserwacyjne i techniczne dla samolotów każdej wielkości. Zatrudniająca ponad 650 pracowników spółka posiada dwa główne zakłady konserwacyjne na lotnisku London Luton i na lotnisku w Manchesterze, jedenaście stałych Stacji Obsługi na lotniskach w Wielkiej Brytanii, Europie i Azji oraz trzy sezonowe Stacje Obsługi Europie i Azji.
Polski przewoźnik w kolejce oczekujących na samoloty Boeing 787 Dreamliner jest na ósmej pozycji
Pierwszą linią lotniczą, która otrzymała maszynę, jest japońska ANA. Pod koniec października ub.r. Dreamliner wykonał pierwszy lot komercyjny. Cztery godziny i osiem minut po starcie z Tokio maszyna japońskich linii All Nippon Airways wylądowała w Hongkongu.
Boeing 787 Dreamliner zbudowany jest głównie z materiałów kompozytowych; jest pierwszym samolotem średniego rozmiaru, mogącym latać na trasach dalekiego zasięgu.
Polskie Linie Lotnicze LOT latają do ponad 50 miast w Europie i Ameryce Północnej. Od 2003 r. LOT należy do sojuszu Star Alliance, którego członkowie oferują obecnie ponad 20 tys. 500 rejsów dziennie do 1293 portów lotniczych w 190 krajach. W ubiegłym roku z połączeń rozkładowych polskiego przewoźnika skorzystało ponad 4,3 mln pasażerów, czyli o 9 proc. więcej niż w 2010. Licząc łącznie z czarterami, LOT przewiózł w 2011 r. ponad 4,6 mln pasażerów. Na ten rok LOT planuje zwiększenie liczby przewiezionych pasażerów o dalsze 9 proc.