Model Porsche 911 Carrera został wyróżniony prestiżową nagrodą "red dot award: product design 2012".za swoją wyjątkową stylistykę. Auto pokonało ponad 4500 konkurentów z 58 krajów.

30-osobowe międzynarodowe jury podkreśliło wyjątkowa formę tego auta, która łączy ze sobą innowację z tradycją oraz siłę z elegancją.

Każde Porsche już na pierwszy rzut oka jest rozpoznawalne, a tożsamość produktu oznacza, że przyglądając się jakiemukolwiek modelowi, trudno pomylić go z jakimkolwiek innym. DNA designu jest największym dobrem firmy, które przez cały czas jest redefiniowane i udoskonalane.

Do DNA designu Porsche 911 należy opadająca mocno ku tyłowi linia dachu, płaska, rozciągnięta sylwetka, pełne napięcia płaszczyzny, wlot powietrza zamiast osłony chłodnicy, zwężająca się ku dołowi tylna szyba, mocno wyprofilowane nadkola, widoczne końcówki rur wydechowych i stacyjka, która w Porsche od zawsze znajduje się z lewej strony kierownicy. Przedłużony o 100 mm rozstaw osi, zredukowana wysokość pojazdu oraz koła o średnicy do 20 cali tworzą podstawę bardziej atletycznego wyglądu. We wnętrzu kierowca jest teraz jeszcze mocniej zintegrowany z architekturą kokpitu, dzięki unoszącej się ku górze konsoli środkowej oraz dźwigni zmiany biegów umieszczonej wysoko i wyjątkowo blisko kierownicy - w sposób charakterystyczny dla samochodów wyścigowych.

Nagroda ta jest także hołdem dla całokształtu pracy profesora Ferdinanda Alexandra Porsche, zmarłego 5 kwietnia 2012 roku w Salzburgu w wieku 76 lat. Jako twórca Porsche 911 stworzył on kulturę designu, która do dziś jest cechą charakterystyczną samochodów sportowych z Stuttgartu. Jego credo brzmiało: "Produkt spójny formalnie nie potrzebuje ozdób, jego cechą wyróżniającą ma być czysta forma. Dobry design musi być szczery". Takie przekonanie obowiązuje w Porsche do dzisiaj.