Obecnie przejazd między tymi dwoma miastami trwa mniej więcej 2 godz. 40 minut. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły pojechać tamtędy z prędkością maksymalną 160 km/godz.
Kolejarze czekają na pozwolenie na budowę. Wniosek wpłynął do wojewody małopolskiego w połowie lutego br. Jak poinformował rzecznik, jeśli pozwolenie na budowę z rygorem natychmiastowej wykonalności zostanie wydane do połowy kwietnia, to wykonawca planuje wejść na plac budowy na początku maja. W pierwszej kolejności mają być wykonane prace związane z modernizacją sieci trakcyjnej: na szlak wyjedzie palownica - maszyna przystosowana do wbijania fundamentów (czyli pali) słupów podtrzymujących sieć trakcyjną.
Zakończenie modernizacji - czerwiec 2014 r. Koszy - 1,4 mld zł
Jak poinformował Dutkiewicz, zakończenie prac planowane jest na czerwiec 2014 r. Linia z Sosnowca Jęzora do Krakowa Towarowego zostanie przebudowana - od nowa powstaną tory, perony, wiadukty, system sterowania ruchem kolejowym, oświetlenie i sieć trakcyjna. Przewidywany koszt modernizacji linii - o długości ponad 58 km - to mniej więcej 1,4 mld zł netto.
Linia kolejowa E30, której częścią jest trasa Sosnowiec Jęzor-Kraków Towarowy, to część III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, który biegnie z Drezna przez Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Medykę i Lwów do Kijowa. Polski odcinek tej linii liczy 677 km i łączy Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie.
Komentarze(2)
Pokaż:
zaden pociąg nie jedzie tą trasą 2,40, tylko niewiele ponizej 2,5 godziny
pozatym jakby wynikało to po remoncie czas podrózy bedzie 42 minuty krócej, czyli prawie 2 godziny bez 2 minut
czyli srednia predkosc na tej trasie wynosiła by niecałe 40 kilometrów na godzine, czyli gdzie 160 km na godzine?
a tak w ogole czas przejazdu ma się skrócic prawie o połowe
zatem , myslenie nie boli a pisąc brednie to kompromitacja