Hyundai to samochodowa marka, która ma najbardziej przywiązanych do siebie klientów w Stanach Zjednoczonych. Tak wynika z najnowszego raportu prestiżowej firmy analitycznej J.D. Power and Associates.

W badaniu chodziło o ustalenie, jakie odsetek klientów, decydujących się na zakup nowego modelu samochodu, ponownie wybierze auto tego samej marki co wcześniej.

Z wynikiem na poziomie 64 proc., pierwsze miejsce w rankingu przywiązania klientów do danej marki samochodów zajął Hyundai. Firma wyprzedziła marki Ford i Honda, które zajęły ex aequo drugie miejsce z wynikiem 60 proc. Na miejscu trzecim również znalazły się dwie marki: BMW oraz Kia (59 proc.).

Duży skok w górę, aż o 17 proc., w rankingu lojalności klientów odnotowała rodzima marka Jeep (51 proc.).

Pierwsze miejsce Hyundai'a w rankingu J.D. Power and Associates to nie jedyny sukces marki na rynku amerykańskim w ostatnim czasie. Hyundai Elantra został w styczniu uhonorowany główną nagrodą jako najlepszy model wśród samochodów osobowych w Ameryce Północnej. Werdykt ogłoszono podczas targów motoryzacyjnych NAIAS 2012 w Detroit.