Sposób na wywabianie białych plam. Rząd zgodził się na zwiększoną dopłatę do przewozów także w 2021 r.

autor: Krzysztof Śmietana08.10.2020, 08:34; Aktualizacja: 08.10.2020, 08:34
W wielu przypadkach grożące plajtą linie komercyjne udało się przekształcić w linie użyteczności publicznej

W wielu przypadkach grożące plajtą linie komercyjne udało się przekształcić w linie użyteczności publicznejźródło: ShutterStock

Teraz szykuje większe zmiany, które m.in. umożliwią zawieranie wieloletnich umów.

Pandemia COVID-19 w wielu rejonach kraju znacznie powiększyła problem tzw. wykluczenia komunikacyjnego. W czasie wiosennego lockdownu niektórzy prywatni przewoźnicy autobusowi całkowicie zniknęli z rynku. – Część firm, głównie mniejszych, upadło. Inni próbują się przebranżowić. Kierowcy zatrudniają się np. jako kurierzy – mówi Stanisław Biega z Centrum Zrównoważonego Transportu. Przed pandemią dla mieszkańców niektórych miejscowości ratunkiem były zlecane przez samorządy połączenia do szkół. Jednak w połowie marca, po zamknięciu placówek oświatowych, na kilka miesięcy zawieszono także te, jedyne, jakie funkcjonowały, kursy. W efekcie osoby bez samochodu nie miały jak dotrzeć do sklepu, urzędu czy do lekarza.

W dobie koronawirusa samorządy wreszcie mocniej zainteresowały się utworzonym przez rząd w 2019 r. Funduszem rozwoju przewozów autobusowych. To był jeden z pomysłów z piątki Kaczyńskiego. Rząd liczył wówczas, że dzięki funduszowi szybko zaczną znikać białe plamy komunikacyjne.


Pozostało 81% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (2)

  • zyskozdzierca liberalny.(2020-10-26 16:18) Zgłoś naruszenie 30

    zamiast zacząć naprawiać haniebne przepisy ustawy o ptz, w zakresie pozamiejskiego autobusowego transportu zbiorowego, rzucają jakieś "ochłapy dla ludu", co zupełnie nie naprawi katastrofy w transporcie pozamiejskim - bez własnego samochodu w Polsce nie daje się żyć.

    Odpowiedz
  • ZWYKŁA ŚCIEMA ?(2020-10-27 12:54) Zgłoś naruszenie 10

    dopóki polską gospodarką będzie rządzić liberalna partia "Porozumienie" Jarosława Gowina , niestety ale ja nadal będę wykluczony z możliwości swobodnego przemieszczania się , gdyż nie mam własnego samochodu - tak to czuję - a za komuny mogłem bez żadnego problemu podróżować PKS-em ze swojej miejscowości. Teraz jak rozumiem władza proponuje dawać zyskobiorcom jakieś dodatkowe pieniądze, co w niczym nie pomogło wykluczonym i nie pomoże, gdyż nie tu tkwi problem.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie