statystyki

Komisja badająca wypadki kolejowe będzie podlegała MSW

autor: Małgorzata Kryszkiewicz15.04.2019, 17:00
Nie minister infrastruktury, ale minister właściwy do spraw wewnętrznych będzie decydował o budżecie Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych (PKBWK) i zapewni jej obsługę administracyjną. To clou zmian zaproponowanych w projekcie nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym.

Nie minister infrastruktury, ale minister właściwy do spraw wewnętrznych będzie decydował o budżecie Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych (PKBWK) i zapewni jej obsługę administracyjną. To clou zmian zaproponowanych w projekcie nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym.źródło: ShutterStock

Nie minister infrastruktury, ale minister właściwy do spraw wewnętrznych będzie decydował o budżecie Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych (PKBWK) i zapewni jej obsługę administracyjną. To clou zmian zaproponowanych w projekcie nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym.

Nowela jest konieczna, bo w zeszłym roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że Polska naruszyła dyrektywę o bezpieczeństwie kolei (sygn. akt C 530/16). Nasze przepisy całkowicie uzależniają bowiem PKBWK od ministra infrastruktury. To w połączeniu z faktem, że Skarb Państwa w osobie tegoż ministra jest większościowym właścicielem PKP PLK, czyli zarządcy infrastruktury kolejowej, wzbudziło wątpliwości, czy katastrofy kolejowe będą wyjaśniane obiektywnie.


Pozostało 58% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie