statystyki

Boeing może słono zapłacić za uziemienie MAX-ów

autor: Patrycja Otto, Krzysztof Śmietana08.04.2019, 09:28; Aktualizacja: 08.04.2019, 09:29
Linie lotnicze mają szanse na odszkodowania po wstrzymaniu lotów nowego typu samolotów 737, ale ich wyłączenie może potrwać.

Linie lotnicze mają szanse na odszkodowania po wstrzymaniu lotów nowego typu samolotów 737, ale ich wyłączenie może potrwać.źródło: ShutterStock

Linie lotnicze mają szanse na odszkodowania po wstrzymaniu lotów nowego typu samolotów 737, ale ich wyłączenie może potrwać.

Na całym świecie uziemionych jest ponad 300 maszyn 737 MAX, po tym jak 10 marca rozbił się samolot tego typu, należący do linii Ethiopian. Według wstępnego raportu jego piloci postępowali według procedur, ale nie byli w stanie wyprowadzić maszyny z manewru pochylania nosa w dół. Do katastrofy miało się przyczynić złe działanie systemu MCAS, który ma zapobiegać utracie siły nośnej. Te same urządzenia miały wadliwie funkcjonować także w czasie poprzedniej katastrofy MAX-a, do której doszło w październiku 2018 r. w Indonezji. W obu wypadkach zginęło prawie 350 osób.

Wszystkie boeingi 737 MAX będą jeszcze uziemione przynajmniej przez kilka tygodni, ponieważ producent wciąż pracuje nad aktualizacją oprogramowania systemu MCAS i nowymi wskazówkami dla pilotów. To zaś powoduje realne straty dla przewoźników, także tych z Polski: dwie takie maszyny użytkuje linia czarterowa Enter Air, a pięć LOT.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie