Kurtyka: Elektromobilność wyzwaniem dla sieci

autor: Karolina Baca-Pogorzelska27.04.2017, 07:39; Aktualizacja: 27.04.2017, 08:17

- Chcemy dynamicznie przejść przez fazę upowszechniania elektrycznego transportu publicznego. Tak by dojść do celu, jaki sobie postawiliśmy, czyli miliona aut elektrycznych w 2025 r. - uważa Michał Kurtyka, wiceminister energii.

Czy ogłaszając polski program elektromobilności, nie zagalopowaliśmy się, mówiąc o milionie aut elektrycznych do 2025 r.? Może najpierw należało się skupić na produkcji autobusów elektrycznych, które stały się ostatnio tematem numer jeden w tej dyskusji i które wożą gości po Hannover Messe?

Jedno drugiego nie wyklucza. Musimy przejść najpierw przez akumulację know-how w zakresie transportu elektrycznego na większych pojazdach, zarówno autobusach, jak i autach dostawczych. Cykle ich produkcji różnią się – o ile bowiem modernizacja cyklu produkcyjnego autobusu to rok czy dwa, to w przypadku fabryki samochodów osobowych mówimy o przynajmniej trzech–czterech latach. Jednak cel, który sobie postawiliśmy w rozwoju elektromobilności w Polsce – milion aut elektrycznych w ciągu dekady – nie wyklucza zwiększenia floty autobusów elektrycznych. Przeciwnie. Mówimy o rozwoju obu segmentów rynku równolegle. Bez rozwoju rynku autobusów elektrycznych i kompetencji związanych z produkcją tego pojazdu byłoby o wiele trudniej rozwijać indywidualny transport elektryczny. Bez takich firm jak np. Ekoenergetyka, która produkuje ładowarki do autobusów elektrycznych i jest kooperantem Solarisa, nie moglibyśmy z optymizmem myśleć o rozwoju własnego przemysłu samochodów elektrycznych. Chcemy dynamicznie przejść przez fazę upowszechnienia elektrycznego transportu publicznego, by dojść do celu, jaki sobie postawiliśmy.


Pozostało jeszcze 54% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie