Transport po tragedii w Berlinie. Wyzwanie dla ubezpieczycieli

autor: Piotr Szymaniak, Małgorzata Kwiatkowska21.12.2016, 07:43; Aktualizacja: 21.12.2016, 07:56
Tir

W całej Europie brakuje bezpiecznych parkingów dla ciężarówekźródło: ShutterStock

Po wydarzeniach w Berlinie, kiedy zamachowiec wjechał w tłum, branża transportowa po raz kolejny zwraca uwagę na pilną potrzebę poprawy bezpieczeństwa.

W ostatnich latach kierowcy jeżdżący na Zachód są narażeni na ataki, szczególnie w rejonie francuskiego Calais. Jednak niebezpiecznie, nie tylko z powodu imigrantów, jest w całej Europie.

– Od dłuższego czasu wskazujemy na potrzebę uelastycznienia przepisów rozporządzenia 561/2006 dotyczącego czasu pracy kierowców. Przecież w tej sytuacji szofer nie mógł odjechać spod miejsca rozładunku w celu poszukiwania bezpiecznego parkingu, bo rozpoczęła się obowiązkowa 11-godzinna pauza – mówi Maciej Wroński, prezes firmy Transport i Logistyka Polska. – Inna sprawa, że tak w Niemczech, jak i w całej Europie, brakuje bezpiecznych parkingów dla ciężarówek, na których byłyby odpowiednie oświetlenie, monitoring czy ochrona. Dlatego zabiegamy na arenie europejskiej o wprowadzenie regulacji, które wymuszą odpowiednie inwestycje infrastrukturalne – dodaje.

W podobnym tonie wypowiada się Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. – Francuzi chcą nakładać kary za to, że kierowca śpi w kabinie. A gdzie są przydrożne hostele, w których mógłby przenocować – nie kryje wzburzenia Buczek. – Być może trzeba się zastanowić nad wprowadzeniem dodatkowych zabezpieczeń uniemożliwiających uruchomienie pojazdu przez osobę nieuprawnioną albo systemy alarmowe, które natychmiast powiadomią służby lub firmę, w przypadku gdy pojazd jest w ruchu, w czasie kiedy nie powinien – dodaje.

W zamachu (według stanu na wtorkowy wieczór) śmierć poniosło 12 osób, a 48 zostało rannych (niektóre bardzo ciężko). Właścicielem 40-tonowego tira jest polska firma transportowa spod Gryfina w województwie zachodniopomorskim.


Pozostało jeszcze 58% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (1)

  • Pan Murzyński Filipiński(2016-12-21 23:06) Zgłoś naruszenie 00

    Z tego co pamiętam niemiecka kanclerz twierdziła, że jej kraj potrzebuje kierowców ciężarówek i proponowała aby niemieckie firmy zatrudniały w tym charakterze przybyszów. Jeżeli tak się stało, to przewiduję więcej takich przypadków jak w Berlinie. Niemiecki ciężarówki nie tylko z logiem niegdyś szwedzkiej marki będą wjeżdżać w niewinnych ludzi. Inną sprawą jest nagminna w Niemczech praktyka opóźniania rozładunku polskich przewoźników (proponuję poczytać opinię polskich kierowców). Gdyby tamta ciężarówka nie musiała czekać na rozładunek prawdopodobnie nie doszło by do tragedii.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie