statystyki

PKP Intercity na wirażu i w arbitrażu. Gra o 300 mln zł z Alstomem i Pesą

autor: Konrad Majszyk21.12.2016, 07:43; Aktualizacja: 21.12.2016, 07:57
PKP InterCity

Sztandarowy przewoźnik PKP, który od 2009 r. kończy każdy rok stratami netto (np. w 2015 r. 57 mln zł na minusie), tym razem przygotowuje się na różne scenariusze.źródło: Materiały Prasowe

W 2017 r. przewoźnik ma wreszcie szansę na zysk. Nie dzięki wożeniu pasażerów, ale prawnym sporom z producentami taboru.

Sztandarowy przewoźnik PKP, który od 2009 r. kończy każdy rok stratami netto (np. w 2015 r. 57 mln zł na minusie), tym razem przygotowuje się na różne scenariusze, w tym – i to spora odmiana – pozytywny. Szansa na zysk pojawi się w 2017 r., dlatego że PKP Intercity wygrał ponad 42 mln euro plus odsetki (w sumie ok. 50 mln euro) w postępowaniu przed sądem arbitrażowym z Alstomem, producentem Pendolino.

Konflikt wybuchł w maju 2014 r., kiedy PKP Intercity zaczęło naliczać kary francuskiemu koncernowi za opóźnienia w dostawach. Przewoźnik nie zgadzał się odebrać pendolina bez działającego systemu sterowania ruchem ERTMS 2. Alstom bronił się, że w Polsce nie było wtedy żadnego odcinka torów PKP z tym systemem, który mógłby posłużyć do homologacji. Powód – wbrew zapowiedziom spółka PKP PLK nie wdrożyła ERTMS 2.

PKP Intercity: spory i wyniki

PKP Intercity: spory i wyniki

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało 66% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie